۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 81428492
T T
۰ نفر

مشهد - ایرنا - معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: امكانات لازم برای خدمت رسانی به 10 میلیون تشرف زائر به حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه آخر ماه صفر فراهم شده است.

'محمود ممتاز' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بخشی از این خدمات ویژه هیاتهای مذهبی و زائران پیاده در نظر گرفته شده كه افزون بر حرم مطهر در ایستگاههای صلواتی مستقر در محورهای منتهی به مشهد و درون شهر ارائه می شوند.

وی گفت: در روزهای پایانی ماه صفر شش هزار هیات مذهبی با احتساب تشرف 15 هزار زائر به حرم مطهر مشرف می شوند كه رواق‌های 'شیخ حرعاملی، كوثر، غدیر، طوسی، دارالحجه و دارالمرحمه' و مقبره شیخ طبرسی برای پذیرایی از آنان اختصاص یافته است.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه اظهارداشت: با توجه به همزمانی هفته وقف با دهه آخر ماه صفر، نیات موقوفات مهدی قلی بیك و مرحوم غراب كه بیشتر به پذیرایی از عزاداران اختصاص دارد بطور ویژه اجرا می شود لذا در همین راستا هیاتهای مذهبی برگزیده به مدت 10 شب در موقوفه مهدی قلی بیك پذیرایی می شوند.

وی در ادامه همچنین گفت: با توجه به حضور گسترده هیاتهای مذهبی در این ایام صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) ویژه آقایان و سایر صحنهای مقدس اماكن متبركه ویژه خانواده ها در نظر گرفته شده اند.

او افزود: همچنین امسال رواقهای مباركه دارالحجه و دارالمرحمه به منظور عزاداری از ساعت 24 هر شب تا چهار صبح در اختیار هیاتهای مذهبی قرار می گیرند.



* ارائه خدمت به زائران پیاده در 35 ایستگاه صلواتی

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: 35 ایستگاه برون شهری و درون شهری در گستره 25 هزار مترمربع فضای سرپوشیده برای پذیرایی از زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) استقرار یافته است.

ممتاز افزود: این ایستگاه های صلواتی شامل 12 ایستگاه برون شهری، 20 ایستگاه درون‌ شهری و سه واحد سیار خدمات فنی به منظور استقبال و پذیرایی از زائران حرم حضرت رضا(ع) تجهیز و زمینه اسكان برای 27 هزار زائر در آنها فراهم شده است.

وی بیان كرد: در این ایستگاهها 300 هزار وعده اصلی غذا و میان وعده، اسكان، خدمات درمانی و فرهنگی برای زائران پیاده در نظر گرفته شده است.

كلانشهر مشهد طی روزهای پایانی ماه صفر آماده پذیرایی از سه میلیون زائر و مسافر شده است.

7489/660