۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱
کد خبر: 81427911
T T
۰ نفر
75 درصد خودروهای شخصی زایران از مهران خارج شدند

ایلام - ایرنا - جانشین فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: 75 تا 80 درصد خودروهای شخصی زایران با بازگشت آنها به كشور از شهر مرزی مهران خارج شدند.

سردار 'موسی امیری' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: بیش از 50 هزار خودرو شخصی زایران هنگام عزیمت این افراد به عتبات عالیات در كوچه ها، خیابان ها، معابر و حاشیه راه های اصلی و فرعی شهر مهران پارك شده بود كه این امر، روند عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس ها را برای انتقال زایران با مشكل روبرو كرده بود.

وی افزود: با تلاش نیروهای پلیس و راهداری برای باز كردن فضای حركت اتوبوس ها تعدادی زیادی از این خودروها به توقفگاه موقت در حاشیه شهر منتقل شدند و اكنون نیز صاحبان این وسایل نقلیه شخصی در حال انتقال خودروهای خود هستند.

جانشین فرمانده پلیس راهور ناجا تاكید كرد: دیشب با پیك ورود زایر در مرز مهران روبرو بودیم كه كمبود اتوبوس برای انتقال زایران نارضایتی هایی را در میان مردم ایجاد كرد.

وی ادامه داد: تعدادی از زایران نیز از نرخ كرایه های اتوبوس برای انتقال به شهرهای خود گله مند بودند چرا كه برخی رانندگان برای مسیر مهران به تهران تا یك میلیون و 500 هزار ریال از هر نفر مطالبه می كردند.

امیری ابراز امیدواری كرد مسوولان امر مدیریت بهتری در مقابله با این پدیده و جلوگیری از اجحاف در حق زایران داشته باشند.

وی بیان كرد: مسیرهای منتهی به مهران در طول 24 ساعت گذشته شاهد بارندگی های پراكنده ای بود البته در شهر مهران بارشی نداشتیم هر چند نیروهای پلیس با تشدید مراقبت ها و افزایش گشت ها برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی در حال رصد شرایط هستند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت: ورود زایران از مرز مهران در حال كاهش است و پیش بینی می كنیم در دو سه روز آینده تمامی زایران اربعین وارد كشور شوند.

بیش از 600 هزار نفر در طول دو هفته گذشته از طریق مرز مهران برای شركت در آیین های اربعین حسینی به كشور عراق سفر كردند كه پیش بینی می شود در مسیر برگشت به دلیل امنیت بالا و كوتاهی سفر، نزدیك به یك میلیون زایر این مسیر را برای بازگشت انتخاب كنند.

عرض كم جاده های استان ایلام، دو طرفه بودن بیشتر مسیرها و ناآشنا بودن رانندگان غیر بومی به مسیر، احتمال وقوع تصادف های رانندگی را افزایش داده است.

مسوولان پلیس راهور و پلیس راه انتظامی كشور و استان ایلام از رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی خواسته اند هنگام بازگشت با صبر و حوصله رانندگی كرده و ضمن رعایت اصول ایمنی و ترافیكی، سفری خوش برای خود و همراهان به ارمغان آورند. ك/3

540/712