۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۹:۱۴
کد خبر: 81427797
T T
۰ نفر
استاندار ایلام: تردد زوار از مرز مهران به 600 هزار نفر رسید

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: از ابتدای ورود زایران اربعین حسینی بداخل كشور تا صبح امروز حدود 600 هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران وارد كشور شده اند.

'محمدرضا مروارید' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: تنها در 30 ساعت گذشته بیش از 160 هزار نفر از طریق این مرز بین المللی وارد كشور شدند.

وی با بیان اینكه روند ورود زایران با هشت برابر شدن دروازه های ورودی در این پایانه مرزی با سرعت بیشتری در حال انجام است، اوج ورود زایران به كشور را روز یكشنبه گذشته با بیش از 170 هزار نفر اعلام كرد.

مروارید یادآور شد: روند ورود زایران به كشور بتدریج در حال كاهش است و پیش بینی می شود تمامی زوار شركت كننده در آیین اربعین حسینی تا پایان هفته جاری وارد كشور شوند.

وی اضافه كرد: 30 درصد افراد با استفاده از خودروهای شخصی در حال بازگشت به شهرهای خود هستند و مابقی نیز با استفاده از ناوگان اتوبوس بین شهری و خودروهای مسافربر عمومی به مقاصد خود منتقل می شوند.

استاندار ایلام گفت: تعداد اتوبوس های در نظر گرفته شده در روزهای ابتدایی ورود زایران پاسخگوی حجم ترددها نبود ولی با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه ریزی مسوولان با اعزام اتوبوس های بیشتر، بتدریج شرایط انتقال زایران بهتر شد و هم اكنون مشكل خاصی در جابجایی زوار نداریم.

مروارید برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت ها بویژه در بخش احداث بزرگراه ها و راه های ارتباطی ایمن را از اهداف مسوولان این استان برای سال های آینده اعلام كرد و گفت: امیدواریم با همت دولتمردان، سال های آینده بتوانیم به شكل بسیار بهتری میزبان زوار اربعین حسینی باشیم.

به گزارش ایرنا، بیشی از 700 هزار زائر در طول دو هفته گذشته از طریق مرز مهران برای شركت در آیین های اربعین حسینی به كشور عراق سفر كردند كه پیش بینی می شود در مسیر برگشت بدلیل امنیت بالا و كوتاهی مسیر، نزدیك به یك میلیون زایر این مرز را برای بازگشت انتخاب كنند.ك/3

540/712