۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۳:۰۹
کد خبر: 81427629
T T
۰ نفر
دو واحد جديد توسط متخصصان روسي در نيروگاه اتمي بوشهر ايجاد مي شود

اصفهان- ايرنا- سركنسول فدراسيون روسيه در اصفهان گفت: دو واحد جديد در نيروگاه اتمي بوشهر توسط متخصصان روسي ايجاد و اجرا خواهد شد.

به گزارش ايرنا،'پوليش يِوگني' روز دوشنبه در نشست باشگاه نجوم اصفهان كه با

حضور 'الكساندر الكساندروف' فضانورد روس در كتابخانه مركزي اصفهان برگزار شد افزود: برگزاري اين نشست حاكي از گسترش و تقويت روز افزون روابط دو كشور است.

وي به تاكيد رييس جمهوري ايران و روسيه در ديدارهاي اخير در تاجيكستان و نشست كشورهاي حاشيه خزر مبني بر توسعه و تقويت روابط سياسي و اقتصادي دو كشور اشاره و خاطرنشان كرد: اين دو كشور به دليل مواضع مشترك در حل و فصل مسائل بين المللي، نقش سازنده اي را در منطقه و جهان ايفا مي كنند.

وي به تشديد تحريم هاي غرب عليه روسيه اشاره و تصريح كرد: هر دو كشور ايران و روسيه مي توانند با تكيه بر توان و ظرفيت هاي خود، در رفع و كم رنگ كردن اين تحريم ها بكوشند.

سركنسول فدراسيون روسيه در اصفهان تصريح كرد: شهرهاي اصفهان و سن پترزبورگ دو شهر خواهرخوانده هستند و ما همكاري هاي فرهنگي و اقتصادي خوبي با ايران داريم.

وي برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در سن پترزبورگ، اجراي دو كنسرت موسيقي كلاسيك توسط اركستر روسي در اصفهان و ميزگرد درخصوص حفظ ميراث فرهنگي را از جمله اين همكاري هاي فرهنگي دانست و افزود: شركت هاي روسي با حضور در ايران در زمينه هاي اقتصادي و صنعت همكاري هاي خوبي دارند كه از آن جمله مي توان به ساخت دو واحد جديد در نيروگاه اتمي بوشهر توسط متخصصان روسي اشاره كرد.

وي در پايان، برگزاري نشست باشگاه نجوم اصفهان با حضور 'الكساندروف' فضانورد روسي را زمينه اي براي ادامه همكاري هاي دو كشور دوست ايران و روسيه در همه زمينه هابرشمرد و ابراز اميدواري كرد اولين فضانورد ايراني در آينده نزديك به فضا سفر كند.

يكصد و سي و نهمين نشست باشگاه نجوم اصفهان با حضور ' الكساندر الكساندروف' فضانورد مشهور روسي و 'مهدي بقايي' مديرعامل سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان و عموم علاقه مندان به علم نجوم و فضا عصر دوشنبه در سالن همايش هاي كتابخانه مركزي شهرداري اصفهان برگزار شد.

پ/7131 / 546/1547
۰ نفر