۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81427024
T T
۰ نفر

كمبود منیزیم باعث پوكی استخوان و دیابت می شود

۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81427024
كمبود منیزیم باعث پوكی استخوان و دیابت می شود

تهران-ایرنا-نتایج مطالعات محققان دانشكده پزشكی دانشگاه هاروارد نشان می دهد كه كمبود منیزیم باعث بروز پوكی استخوان، دیابت، سندرم متابولیك و بیماری های قلبی عروقی می شود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از اسوشیتدپرس، منیزیم یكی از هفت ماده معدنی ضروری بدن است. بدن انسان شامل 20 تا 28 میلی گرم منیزیم است.بیش از 50 درصد منیزیم بدن، در سیستم اسكلتی ذخیره می شوند و مابقی در عضلات، بافت های نرم و مایعات بدن قرار دارند.

منیزیم نقش مهمی در واكنش آنزیمی از جمله متابولیسم مواد غذایی و سنتز اسیدهای چرب و پروتئین دارد؛ همچنین این ماده معدنی در انتقال عصبی-عضلانی و فعالیت و استراحت عضلات موثر است. كمبود منیزیم در جوامع مسن بسیار شایع است و یكی از مهمترین دلایل پوكی استخوان و بیماری های قلبی محسوب می شود.

**** بدن به چند میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد

-میزان نیاز بدن به منیزیم بسته به جنس و سن متفاوت است. كودكان 1 تا 8 سال به 80 تا 130 میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند. 240 میلی گرم در روز برای كودكان 9 تا 13 ساله توصیه شده است.

پس از چهارده سالگی این نیاز بنا به جنسیت متفاوت است. بدن مردان بیشتر از زنان به منیزیم نیاز دارد. به مردان بالای 14 سال توصیه می شود كه روزانه بین 400 تا 420 میلی گرم منیزیم مصرف كنند؛ در حالیكه این میزان در زنان بالای 14 سال بین 320 تا 360 میلی گرم است.

**** منابع منیزیم

مكمل های منیزیم در تمام داروخانه ها وجود دارند ولی همواره توصیه می شود كه این ماده معدنی به صورت طبیعی و همراه با مواد غذایی وارد بدن شود. برخی از مواد غذایی حاوی منیزیم عبارتند از :

-دانه آفتابرگردان

-بادام

-دانه كنجد

-گندم و انواع غلات

-شیرسویا

-لوبیا سفید و قهوه ای

-بلغور جوی دوسر

-كلم بروكلی

-اسفناج

-نخود

-شیر

-موز

-برنج قهوه ای

-میگو

-كره بادام زمینی

-نان

متخصصان تغذیه توصیه می كنند كه از انواع مواد غذایی حاوی منیزیم استفاده شود و تمركز روی یك منبع و مصرف بیش از اندازه آن صحیح نیست.

علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر