۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81426672
T T
۰ نفر
تردد اتوبوس ها در مهران با راه اندازی جاده كمربندی تسهیل شد

ایلام - ایرنا - جانشین فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: تردد اتوبوس های حامل زایران در مرز بین المللی مهران با راه اندازی جاده كمربندی تسهیل شده است.

سردار موسی امیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: به منظور سرعت بخشیدن به انتقال زایران اربعین و جلوگیری از بوجود آمدن ترافیك در جاده های كم عرض مسیر، یك جاده فرعی از چند روز پیش برای حركت اتوبوس ها از پایانه مرزی به جاده كمربندی مهران احداث شد كه با اجرای این طرح، شاهد كاهش بار ترافیكی در مسیرهای منتهی به مهران هستیم.

وی ادامه داد: این جاده فرعی كمربندی كه هفت كیلومتر طول دارد متعلق به شركت ملی حفاری مستقر در منطقه است و اتوبوس ها به جای تردد از داخل شهر مهران، از طریق این جاده فرعی كه با حجم ترافیك كمتری روبروست به جاده مهران - ایلام راه می یابند.

جانشین فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی افزود: ترافیك خودروها همچنان در بخش هایی از جاده مهران به ایلام سنگین است ولی در سایر مسیرهای ارتباطی این استان روان تر شده و مشكل خاصی وجود ندارد.

وی بیان كرد: پلیس راهور ناجا به منظور پوشش هر چه بیشتر مسیرهای منتهی به مرز مهران از 100 نفر نیروهای یگان ویژه كمك گرفته است ضمن اینكه 20 گروه از نیروهای پلیس راه نیز در منطقه حضور داشته و شبانه روز در حال رصد وضعیت و باز كردن گره های ترافیكی هستند.

سردار امیری با اشاره به وضعیت مطلوب انتقال زایران از مرز مهران، یادآور شد: سه پاسگاه نیروی انتظامی نیز در منطقه ایجاد شده و روند انتقال زایران را با دقت خاصی دنبال می كنند.

وی اضافه كرد: با توجه به وسعت كم مهران، این شهر پاسخگوی این حجم تردد اتوبوس و خودروهای سواری نیست، ضمن اینكه تعداد بسیار زیادی از خودروهای شخصی مسافران در خیابان ها و معابر پارك شده و حركت اتوبوس ها را برای جابجا كردن زایران با اختلال روبرو كرده اند.

جانشین فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: نیروهای های پلیس با همكاری راهداری اداره راه و شهرسازی استان ایلام در روزهای گذشته اقدام به جمع آوری تعدادی زیادی از خودروهای پارك شده در معابر و انتقال آنها به توقفگاه موقت كردند تا معابر شهری برای حركت اتوبوس ها باز شود.

بیش از 600 هزار نفر در طول دو هفته گذشته از طریق مرز مهران برای شركت در آیین های اربعین حسینی به كشور عراق سفر كردند كه پیش بینی می شود در مسیر بازگشت به دلیل امنیت بالا و كوتاهی سفر، نزدیك به یك میلیون زایر این مسیر را انتخاب كنند.

عرض كم جاده های استان ایلام، دو طرفه بودن بیشتر مسیرها و ناآشنا بودن رانندگان غیر بومی به مسیر، احتمال وقوع تصادف های رانندگی را افزایش داده است.

مسوولان پلیس راهور و پلیس راه انتظامی كشور و استان ایلام از رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی خواسته اند هنگام بازگشت با صبر و حوصله رانندگی كرده و ضمن رعایت اصول ایمنی و ترافیكی، سفری خوش برای خود و همراهان به ارمغان آورند.

591/540/712
۰ نفر