۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹
کد خبر: 81426620
T T
۰ نفر
تاكید ایران و ارمنستان بر احداث خط سوم انتقال فشار قوی برق

تهران - ایرنا - وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان بر ضرورت احداث خط سوم انتقال فشار قوی برق تاكید كردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمید چیت چیان روز دوشنبه به همراه 'یروان زاخاریان' در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص تبادل انرژی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر تحویل گاز طبیعی به ارمنستان از این كشور در زمان‌های مورد نیاز برق تحویل می‌گیرد.

وی ادامه داد: با احداث خط انتقال سوم فشار قوی برق این تبادل انرژی افزایش خواهد یافت و افزایش میزان برق تحت تاثیر تصمیماتی است كه طی مذاكرات طرف ارمنستانی با وزارت نفت كشورمان خواهد بود.

یروان زاخاریان وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نیز در خصوص میزان مبادلات دو كشور، اظهار داشت: در حال حاضر مبادلات اقتصادی میان دو كشور 300 میلیون دلار است كه بنا داریم طی مذاكرات دو طرف این رقم را تا دو برابر افزایش دهیم.

وی افزود: با احداث خط سوم انتقال برق فشار قوی كه تا سال 2018 به بهره‌برداری خواهد رسید، میزان انتقال برق دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت و در نهایت این امر در گسترش مبادلات اقتصادی دو طرف تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان با اشاره به اینكه مناسبات سیاسی بین دو كشور از وضعیت مناسبی برخوردار است ولی در بحث اقتصادی این مناسبات پررنگ‌تر شود، گفت: روسای دو كشور نیز بر این موضوع تاكید دارند كه باید مناسبات اقتصادی دو كشور بیش از پیش افزایش یابد.

اقتصام (3)د.الف/1053**1558
۰ نفر