۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 81425271
T T
۰ نفر
ورود زوار از مرز مهران رو به افزایش است/ نیاز به خدمت رسانی بیشتر

ایلام - ایرنا - بازگشت زایران اربعین حسینی از مرز مهران رو به افزایش نهاده كه برنامه ریزی برای خدمت رسانی بهتر به آنان بویژه در زمینه انتقال زایران به شهرهای خود را دوچندان كرده است.

به گزارش ایرنا، موج بازگشت زایران ایرانی از روز جمعه گذشته آغاز شده و ظرف این مدت تاكنون 300 هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران به كشور بازگشته اند.

برنامه ریزی مسوولان كشوری و استانی برای خدمت رسانی به این مسافران بویژه در زمینه انتقال آنان به شهرهای خود سبب شده تا كار جابه جایی زایران با روند مناسبی دنبال شود اما با توجه به افزایش قابل ملاحظه ورود زایران طی امروز و روزهای آینده، نیاز به خدمت رسانی در این زمینه بیشتر احساس می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از افزایش ورود زوار از طریق مرز مهران خبر داد و گفت: با توجه به این افزایش، به تعداد بیشتری خودروی حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس برای جابجایی زوار نیاز داریم.

حسین كلانتری روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در عین حال گفت كه تاكنون مشكلی در زمینه تامین وسایل حمل و نقل عمومی برای زوار پیش نیامده اما روند افزایشی ورود زایران، تامین خودروهای بیشتر را طلب می كند.

وی افزود: پیش بینی روزانه سه هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار بازگشته از عراق در این مرز صورت گرفته ولی به دلیل افزایش حجم ورود زوار، نیاز به تعداد بیشتری اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی در این مرز داریم.

وی تاكید كرد: از صبح امروز تا ساعت 12 ظهر بیش از 60 هزار زایر از مرز مهران وارد كشور شده اند كه با همكاری دستگاه های خدمات رسان، همه توان خود را بكار گرفته ایم تا زوار در كمترین زمان به شهرهای خود بازگردند.

كلانتری اظهار كرد: طی سه روز گذشته تاكنون بیش از 300 هزار زایر از طریق مرز بین المللی مهران وارد كشور شده اند و پیش بینی می شود در مجموع حدود یك میلیون زایر از این مرز وارد كشور شوند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: حجم بالای ورود زوار به كشور حتی زوار استان خوزستان از مرز مهران باعث شده تا انتقال زوار با كندی انجام شود لذا درخواست كرده ایم تا تعداد بیشتری اتوبوس از سهرهای مختلف كشور برای انتقال و جابجایی زوار به مرز مهران بیاید.

به گفته وی، در سه روز گذشته انتقال و جا به جایی زوار با تلاش مسوولان و متولیان و استقرار اتوبوس های بین شهری در چهار پایانه موقت ایجاد شده در مرز مهران بخوبی انجام گرفته و امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده و افزایش تعداد اتوبوس ها، در روزهای آینده نیز جابجایی زوار با سهولت انجام شود.



*** ورود 300 هزار زایر از مرز مهران

مدیركل پایانه ها و حمل و نقل استان ایلام با اشاره به ورود 300 هزار زایر به كشور از طریق مرز بین المللی مهران به ایرنا گفت: تا امروز با مشكل كمبود اتوبوس برای جابجایی زوار مواجه نبوده ایم ولی با توجه به روند افزایشی ورود زایران از این مرز بین المللی، به تعداد بیشتری اتوبوس برای خدمت رسانی نیاز است.

مهرداد جهانی اظهار كرد: حجم ورود زایران از این مرز از روز گذشته بیشتر شده و تا 72 ساعت آینده نیز همچنان با شیب بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با تدابیری كه اتخاذ شده و بسیج همگانی همه دستگاه ها و حضور تعدادی اتوبوس شركت واحد اتوبوسرانی از شهرهای مختلف كشور، اینك كار انتقال و جا به جایی زوار از پایانه مرزی به پایانه های موقت بین شهری به سهولت در حال انجام است.

جهانی ادامه داد: با توجه به وضعیت جاده های استان از رانندگان می خواهیم نهایت احتیاط را در تردد از مسیرهای پر پیچ و خم داشته باشند و با توجه به هشدارهای پلیس و توجه به علایم راهنمایی و رانندگی با رعایت سرعت مجاز از وقوع سوانح رانندگی پیشگیری كنند.

وی از تعامل و همكاری همه دستگاه های اجرایی و خدماتی استان ایلام برای ارایه خدمات مطلوب به زوار تاكید كرد: با توجه به كمبود امكانات در كشور عراق تدابیر لازم برای حضور 250 اتوبوس جهت انتقال زوار از شهر كربلا به مرزهای كشورمان اتخاذ شده كه این اقدام نقش مهمی در جا به جایی زوار دارد.

مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام افزود: از پایانه های حمل و نقل استان های كشور بویژه استان های همجوار درخواست كرده ایم تعداد بیشتری اتوبوس برای انتقال زوار از مرز مهران به این منطقه اعزام كنند.

مرز بین المللی مهران بدلیل برخورداری از امنیت و كوتاهی مسافت تا شهرهای مذهبی عراق، كانون اصلی تردد زوار از كشور است.

7177/712/ 2025