۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 81425270
T T
۰ نفر
امدادرسانی هلال احمر به 44 حادثه رانندگی زوار / آزمایش رایگان قند و فشار خون

ایلام - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از امداد رسانی این جمعیت به 44 حادثه رانندگی در مسیر زوار حسینی خبر داد.

'محمد سلیمانی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این تعداد حادثه در محور ارتباطی 'ایلام ، مهران' به عنوان پر ترددترین مسیر رخ داد كه جمعیت هلال احمر در امداد رسانی آن مشاركت داشت.

وی تعداد كل مصدومان این حوادث را 439 نفر عنوان كرد و گفت: از این تعداد 75 نفر به مراكز درمانی منتقل و مابقی نیز بصورت سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام یادآور شد: امدادرسانی به این حوادث جاده ای در اجرای طرح امداد جاده ای این جمعیت اجرا می شود كه در قالب آن اكنون هشت تیم امدادی در مناطق مختلف از مسیر ایلام - مهران استقرار دارند.

سلیمانی اضافه كرد: در این پایگاه ها آزمایش قند و فشار خون رایگان نیز از زوار حسینی انجام می شود.

وی تاكید كرد: تاكنون 38 هزار و 385 نفر در پایگاه های این جمعیت آزامایش قند و فشار خون بصورت رایگان شده اند.

به گفته سلیمانی، طرح امداد جاده ای ویژه اربعین حسینی تا پایان هفته و بازگشت كامل زوار توسط این جمعیت در مسیر ایلام - مهران ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، بیش از 600 هزار نفر در طول دو هفته گذشته از طریق مرز مهران برای شركت در آیین های اربعین حسینی به كشور عراق سفر كردند كه پیش بینی می شود در مسیر بازگشت بدلیل امنیت بالا و كوتاهی سفر، نزدیك به یك میلیون زایر این مسیر را انتخاب كنند.

عرض كم جاده های استان ایلام، دو طرفه بودن بیشتر مسیرها و ناآشنا بودن رانندگان غیر بومی به مسیر، احتمال وقوع تصادف های رانندگی را افزایش داده است.

مسوولان پلیس راهور و پلیس راه انتظامی كشور و استان ایلام از رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی خواسته اند هنگام بازگشت با صبر و حوصله رانندگی كرده و ضمن رعایت اصول ایمنی و ترافیكی، سفری خوش برای خود و همراهان به ارمغان آورند. ك/3

7171/540