۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۰
کد خبر: 81424674
T T
۰ نفر
25 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زوار در مرز مهران نیاز است

ایلام - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: برای جابجایی و انتقال زایران اربعین حسینی از مرز مهران به شهرهای كشور به 25 هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

شاپور پولادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرز مهران اظهار كرد: اگر روزی پنج هزار دستگاه اتوبوس در اختیار داشته باشیم، عملیات جا به جایی زوار با سهولت بیشتر و در مدت كوتاهتری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این كه اكنون روزانه سه هزار اتوبوس از چهار پایانه موقت ایجاد شده در حدفاصل پایانه مرزی و شهر مهران مسافرگیری می كنند، افزود: عملیات بازگشت زوار عتبات عالیات به شهرهای مبدا از دو روز پیش آغاز و تا دو روز آینده نیز ادامه دارد.

به گفته وی، اتوبوس های بین شهری پس از انتقال زوار از شهرستان مهران به شهرهای مختلف، بلافاصله برای انتقال دیگر زوار به این شهرستان باز می گردند و عده دیگری از زایران را به شهرهایشان منتقل می كنند.

پولادی به استقرار و خدمات رسانی 700 دستگاه اتوبوس شركت واحد شهرهای مختلف كشور در مسیر پایانه مرزی تا پنج كیلومتری مهران اشاره كرد و گفت: این اتوبوس ها انتقال زایران از پایانه تا محل پایانه های موقت اتوبوس های بین شهری را بر عهده دارند.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به ترافیك در جاده های این استان بخصوص جاده مهران - ایلام یادآور شد: جاده های استان گنجایش تردد تعداد زیاد خودرو را ندارد از این جهت، ترافیك در این جاده ها سنگین است.

وی از همه مردم استان ایلام و سایر هموطنان درخواست كرد با توجه به شروع بازگشت زوار از عتبات عالیات و افزایش بار ترافیكی جاده های این استان، سفرهای غیر ضروری خود را به اواخر هفته جاری موكول كنند تا با مشكل ترافیك مواجه نشوند.

پولادی ادامه داد: وضعیت ترافیك در جاده ارتباطی مهران - ایلام اكنون سنگین ولی روان است اما با توجه به افزایش حجم ورودی زوار به كشور، در ساعات آینده ترافیك این جاده سنگین تر می شود بنابراین مردم سفرهای خود را مدیریت كنند تا ترافیك در راه ها ایجاد نشود.

7170/712/ 2025
۰ نفر