۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۸:۵۷
کد خبر: 81419526
T T
۰ نفر

جام جم در يك نگاه

۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۸:۵۷
کد خبر: 81419526
جام جم در يك نگاه

تهران- ايرنا- «مبارزه با فساد عمل مي‌خواهد نه سمينار» و «بازي با اعداد در پرونده 12 هزار ميلياردي» مهمترين موضوع هايي كه روزنامه جام جم براي شماره روز سه شنبه انتخاب كرد.

اين روزنامه در تيتر يك به عنوان مبارزه با فساد عمل مي‌خواهد نه سمينار پرداخت و نوشت: همايش ملي ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد ديروز در حالي با سخنراني روساي سه قوه و جمعي ديگر از مقامات اجرايي و قضايي كشورمان برگزار شد كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پاسخ به نامه معاون اول رييس‌جمهور، در ارتباط با برگزاري اين همايش و درخواست صدور پيام براي اين همايش، مرقومه‌اي را صادر و بر اقدام عملي در مبارزه با فساد تاكيد كردند. روساي سه قوه نيز در اين همايش، با تاكيد بر برخورد ملموس و جدي با فساد، خواستار مبارزه با فساد در همه سطوح شدند. حسن روحاني رييس‌جمهور در اين همايش ضرورت مبارزه با فساد و اصلاح نظام اداري را مورد تاكيد قرار داد و گفت: رهبر معظم انقلاب در ذيل نامه همين سمينار خواستار تصميمي قاطع، عملي و بدون ملاحظه‌ براي مبارزه با فساد شدند و اين موضوع امروز مطالبه و خواست عمومي مردم است.

روزنامه جام جم با انعكاس خبر بازي با اعداد در پرونده 12 هزار ميلياردي، آورد: در روزهاي اخير با اظهار نظر برخي مسوولان و بازتاب آنها در رسانه‌ها، پرونده‌اي با عنوان فساد 12 هزار ميلياردي مطرح شده كه با تكميل اخبار در اين مورد و اظهارنظرهاي دقيق‌تر مسوولان درباره اين پرونده مشخص شده جنس اين پرونده با پرونده‌هايي چون اختلاس سه هزار ميلياردي يا پرونده بابك زنجاني متفاوت است، اما با اين حال بازي با اعداد در اين پرونده باعث تشويش افكار عمومي شده است.

بنزين سال آينده گران نمي‌شود، تيتر ديگر اين روزنامه است. معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور از افزايش نيافتن قيمت حامل‌هاي انرژي و نان در سال آينده خبر داد. محمدباقر نوبخت در حاشيه نشست مطبوعاتي خود براي اعلام جزييات لايحه بودجه 94 به خبرنگار جام‌جم گفت: همان‌گونه كه ديديد بودجه هدفمندي يارانه‌ها سال آينده در مقايسه با امسال افزايش نيافته است و به همين دليل ما هيچ‌گونه افزايش قيمتي براي حامل‌هاي انرژي و نان در نظر نداريم.

روزنامه جام جم با بازتاب موضوع برنامه دولت براي فروش خدمت سربازان غايب، نوشت: 16 سال بعد از اولين باري كه طرح فروش خدمت سربازي در كشور اجرا شد، حالا دولت در لايحه بودجه سال 94 پيشنهاد تازه‌اي در رابطه با معافيت دوره خدمت سربازي به مجلس ارايه كرده است. به گزارش مهر، دولت در بند «ط» تبصره 16 بودجه پيشنهادي خود طرحي مبني بر فروش دوره سربازي مشمولاني كه 10 سال غيبت دارند، به مجلس داده است. در اين بند بودجه آمده است: به دولت اجازه داده مي‌شود تا تمام مشمولان خدمت وظيفه عمومي كه بيش از 10 سال غيبت دارند با پرداخت جريمه مدت زمان غيبت، معاف كند. هر چند كه اجرا شدن اين طرح منوط به تصويب مجلس و گذراندن پروسه‌اي قانوني است، اما اصل خبر از سوي سردار موسي كمالي معاون اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح تاييد شد. طرح خريد خدمت سربازي در سال 1370 از سوي شوراي عالي امنيت ملي براي مشمولان غايب داخل و خارج از كشور به تصويب رسيد.

اين روزنامه با مطرح كردن عنوان شب فيروزه‌اي تلويزيون در آسمان سينما حقيقت، آورد: هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران (سينما حقيقت) در حالي شامگاه يكشنبه در تالار انديشه حوزه هنري به كار خود پايان داد كه محصولات رسانه ملي و توليدات سيماي مراكز استان‌ها موفق شدند برخي از مهم‌ترين جوايز بزرگ‌ترين رويداد آثار مستند كشور را به خود اختصاص دهند. يكي از مهم‌ترين اتفاقات اين دوره از جشنواره سينماحقيقت درخشش تلويزيون و كسب عناوين برتر در برخي از شاخه‌هاي بخش مسابقه بود. رسانه ملي كه اخيرا موفقيت بسيار خوبي در چهل و چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد به دست آورده بود، اين بار هم با دستان پر يك رقابت مهم سينمايي ديگر را ترك كرد.



**9165**9131
۰ نفر