۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷
کد خبر: 81419036
T T
۰ نفر

پایان تعطیلی بنادر شهید حقانی، ذاكری و هرمز

۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷
کد خبر: 81419036
پایان تعطیلی بنادر شهید حقانی، ذاكری و هرمز

بندرعباس- ایرنا- پس از گذشت چند ساعت از تعطیلی بنادر مسافری شهید حقانی، ذاكری و هرمز به دلیل شرایط نامساعد جوی، از ساعتی پیش تردد مسافران در این بنادر از سرگرفته شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، از شامگاه یكشنبه تا ساعتی پیش، وزش شدید باد و شرایط نامساعد جوی در آب های ساحلی مركز هرمزگان موجب شد تا تردد تمامی شناورهای سبك و سنگین مسافری از طریق بنادری همچون شهید حقانی، شهید ذاكری قشم و هرمز متوقف گردد و مهم ترین بنادر مسافری كشور به حالت تعطیل درآیند.

البته براساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی اداره كل بنادر هرمزگان، ترددهای دریایی خودرو و مسافر به مقصد جزیره قشم از طریق پهل به لافت و بالعكس با شناورهای لندینگ كرافت (به صورت شبانه روزی) صورت گرفت تا خدمات دهی به مردم حتی در شرایط بحرانی نیز متوقف نشود.

طبق اعلام مدیران بنادر مركز استان، خدمات دهی به مسافران تا زمان صفر شدن تراكم جمعیت، حتی در ساعات خارج از زمان مقرر، در صورت آرام بودن دریا و كاهش وزش باد، با استفاده از شناورهای كلاسA ادامه خواهد داشت.

این شناورهای مسافری پیشرفته در شرایط وزش باد حدود 20 نات (حداكثر 40 كیلومتر بر ساعت) می توانند مسافران را به صورت ایمن جابجا نمایند.

یادآور می شود، استان هرمزگان با برخورداری از 10 بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی كشور، بیش از 95 درصد كل حمل و نقل مسافران در آب های سرزمینی ایران و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارد.ك/2

7198/668