جان كری: ثابت شده كه نگرانی درباره ایران بی اساس بوده است

تهران ؛ ابرنا- جان كری وزیر خارجه امریكا تاكید كرد كه توافق هسته ای موقت با ایران پا برجاست و ثابت شده است كه نگرانی در مورد فریبكاری تهران تاكنون بی اساس بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن ، كری كه در یك كنفرانس سیاستگذاری در مورد خاورمیانه در اندیشكده بروكینگز در واشنگتن سخنرانی می كرد، افزود : ایده های جدیدی در مورد نیل به یك توافق پایدارتر ارائه شده و وی امیدوار است كه هدف تعیین شده آخر مارس برای دستیابی به چارچوب یك توافق نهایی بی آنكه به مذاكرات بیشتری نیاز باشد، دست یافتنی است .

وی گفت :' ما قصد نداریم تا ابد مذاكره كنیم . بدون پیشرفت محسوس ، چه كسی می داند كه این مذاكرات تا كی می تواند ادامه یابد. '

وی مصرانه خواستار صبر و شكیبایی در قبال این مذاكرات شد و قول داد كه فرآیند كنونی ' بدون پیشرفت محسوس ' ادامه نخواهد یافت .

وزیر خارجه امریكا همچنین درباره مبارزه با داعش به همكاری كشورهای میانه رو عرب و دیگران اشاره كرده و این همكاری را علامت بالقوه امید بخشی برای شكست دادن این گروه و بهبود چشم انداز صلح بین اعراب و اسرائیل دانست.

ولی وی همچنین خاطرنشان كرد كه موانع زیادی در مسیر دستیابی به چنین اهدافی وجود دارد.

كری در اظهاراتی كه به دنبال سخنرانی نتانیاهو ایراد شد، پذیرفت كه اختلافاتی بین اسرائیل و امریكا در مورد نحوه رویكرد به ایران وجود دارد ولی تاكید كرد كه دو طرف اهداف مشتركی را دنبال می كنند.

مترجمام 1403 **1917
۰ نفر

سرخط اخبار جهان