۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷
کد خبر: 81417534
T T
۰ نفر
درمان دانش آموزان شین آبادی تداوم دارد

ارومیه - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: روند درمانی دانش آموزان شین آبادی همچنان ادامه دارد و 13 نفر از این دانش آموزان كاملا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

«فریدون سید مصطفوی» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13 دانش آموز بهبود یافته پس دریافت دیه از بیمارستان مرخص شده اند.

وی گفت: بقیه دانش آموزان حادثه دیده در بیمارستان های ساسان و 15 خرداد تهران و بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه تحت درمان قرار دارند.

سید مصطفوی گفت: برای بهبودی دانش آموزان حادثه دیده شین آباد بیش از سه میلیاد و 800 میلیون ریال تا كنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینكه خانواده های 11 دانش آموز این حادثه نسبت به مبلغ دیه اعتراض دارند افزود: پرونده این دانش آموزان هم اكنون در حال سپری كردن روال اداری است تا نسبت به آن تجدیدنظر شود.

مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در باره حمایت آموزش و پرورش از این دانش آموزان اظهار كرد: طبق هماهنگی های انجام شده با دانشگاه علوم پزشكی استان این دانش آموزان مصدوم جهت دریافت مشاوره معرفی شدند كه از هنگام وقوع حادثه تا پایان سال گذشته به آنان خدمات ارائه شد.

وی افزود: كلیه هزینه های اقامتی و ایاب و ذهاب دانش آموزان و خانوادهای آنان نیز به سایر نقاط كشور از قبیل هزینه رفت و برگشت به شهرهای تهران، تبریز و اصفهان تقبل شده و دیه دو دانش آموز فوت شده نیز به خانواده های آنان به صورت كامل در سال وقوع حادثه پرداخت شده است.

سید مصطفوی با بیان اینكه آموزش و پرورش آذربایجان غربی در راستای جبران عقب افتادگی درسی این دانش آموزان از هیچ اقدامی دریغ نكرده است گفت: تشكیل كلاسهای درس در بیمارستان برای این دانش آموزان از همان ابتدای بروز حادثه صورت گرفت.

وی اضافه كرد: تاكنون نیز برای جبران عقب افتادگی درسی این دانش آموزان به صورت كاملا خصوصی توسط معلمان خیر آموزشی در شیفت های مخالف و روزانه سه ساعت تدریس مطالب درسی صورت گرفته است.

سید مصفوی اظهار كرد: توزیع 28 قطعه سكه طلا بین دانش آموزان و اولیای آنان در خرداد ماه 93، اختصاص واحد مستقل آموزشی در محل آموزشگاه با امكانات رفاهی، برپایی كلاس های فوق برنامه و تقویتی و سازماندهی دانش آموزان به گروه های هفت نفره در خصوص وضعیت درمانی و جسمی آنان از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در امور آموزشی در حین درمان دانش آموزان حادثه دیده می‌باشد.

وی گفت: برای كلیه دانش آموزان بیمه نامه عمر به مبلغ 500 میلیون ریال توسط بیمه معلم در نظر گرفته شده كه سهم واریزی هر دانش آموز به این بیمه توسط خود بیمه پرداخت شده است.

سید مصطفوی گفت: بیمه ایران هم بیمه نامه عمر به مبلغ 520 میلیون ریال برای هر دانش آموز و والدین دو دانش آموز فوت شده صادر كرده كه در مرحله ارائه هستند.

مدیركل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با اشاره به مشكلات موجود در زمینه درمان دانش آموزان شین آبادی اظهار كرد: بلندمدت بودن درمان دانش آموزان و عدم وجود مراكز درمانی مجهز در زمینه درمانی آنان از مهمترین مشكلات در این زمینه است.

وی اظهار كرد: تعهدات شفاهی برخی مسئولین و عدم تحقق آنها، عدم همكاری اولیای دانش آموزان در خصوص راهكارهای ارائه شده برای درمان و عدم بستری در بیمارستان های پیشنهادی وزارت بهداشت از جمله دیگر مشكلات موجود در این مورد است.

سید مصطفوی گفت: صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی علیرغم بیمه درمان روستایی، درخواست اولیای دانش آموزان مبنی بر پرداخت ماهانه كمك مالی از آموزش و پرورش، پرداخت بیمه عمر قبل از 15 سالگی، عدم پرداخت بخشی از دیه توسط شركت بیمه به عنوان بخشی از مشكلات موجود در این حادثه می باشد.

آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد (از توابع پیرانشهر) بر اثر نقص تجهیزات گرمایشی انجام شد.

این حادثه تلخ در روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ رخ داد كه در این حادثه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند كه دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات واردە فوت كردند.

7125/581 / 1539
۰ نفر