تفاهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای تكمیل آزاد راه  تهران -شمال

تهران-ایرنا- عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تفاهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان برای تكمیل آزاد راه تهران - شمال خبر داد و گفت: بنیاد جانبازان برنامه زمانبندی تكمیل این آزاد راه را در هفته های آینده به كمیسیون عمران مجلس می دهد.

«مهرداد بائوج لاهوتی» امروز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه مشترك اعضای كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان گفت: بر اساس برآوردهای اعلام شده میزان پیشرفت فیزیكی این آزاد راه 18 درصد است.

وی برآورد مالی مورد نیاز برای تكمیل این پروژه را 9 هزار و 200 میلیارد تومان عنوان كرد گفت: براساس تفاهم وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان قرار شده هر یك از طرفین نیمی از این منابع را تامین كنند و طی بازه زمانی دو سه ساله ، طرح تكمیل شود.

عضو كمیسیون عمران مجس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: سوالی كه اعضای كمیسیون از آقای سعیدی كیا داشتند این بود كه اگر وزارت راه و شهرسازی نتواند منابع مورد نیاز را تامین كند شرایط چگونه خواهد بود، و وی پاسخ داد كه بر اساس تفاهم با وزارت راه و شهرسازی قرار شده است سهام در اختیار بنیاد قرار گیرد.

وی اضافه كرد: در قرارداد اولیه احداث آزاد راه تهران - شمال بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان قرار بود 70 میلیون متر مربع زمین در اختیار بنیاد قرار گیرد كه این رقم در مقاطع بعد به 35 میلیون متر مربع تغییر كرد.

لاهوتی اضافه كرد: آخرین رقم برای زمین هایی كه در اختیار بنیاد مستضعفان قرار می گیرد 18 میلیون متر مربع است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا بنیاد امكانات مالی لازم برای اجرای این طرح را در اختیار دارد، گفت: اگر اراده لازم برای تكمیل این طرح وجودداشته باشد بنیاد مشكلی برای تامین منابع مالی ندارد چرا كه سود سالانه شركتهای تابعه آن سالانه بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان است.

سیام(4)**2021**1449