۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۷
کد خبر: 81416587
T T
۰ نفر
ابراز نگرانی بحرینی ها از گسترش حضور نظامی انگلیس در كشورشان

تهران - ایرنا - جریانها و نیروهای انقلابی بحرین نسبت به توافقنامه توسعه پایگاه نظامی انگلیس و تقویت یافتن حضور نظامی دائمی بیگانگان در كشورشان ابراز نگرانی كردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، انجمن ملی اسلامی الوفاق و انجمن ملی دمكراتیك عمل 'وعد' و انجمن تجمع ملی دمكراتیك و انجمن منبر پیشرو دمكراتیك و انجمن ملی برادری و گروه ششم دسامبر 2014 با صدور بیانه مشترك خاطرنشان كردند: بازگشت نظامیان انگلیس یادآور دوران استعمار پیر و توطئه علیه فلسطین است.

جریانهای مزبور اظهار داشتند: مبدل شدن بحرین به مركز شروع عملیات نظامی در منطقه موضوع نگران كننده ای است و این امر باعث می شود تا بحرین به كانون تنش و بحران در میان كشورهای منطقه تبدیل شود.

انقلابیون بحرین خاطرنشان كردند: بر اساس توافقنامه ای كه دیروز (شنبه) میان دولت بحرین و دولت انگلیس در خصوص گسترش یافتن پایگاه نظامی انگلیس در بندر سلمان امضا شد، رژیم آل خلیفه به نیروهای نظامی (انگلیسی) حاضر در بحرین تسهیلات نظامی و امنیتی بیشتری خواهد بخشید.

جریانهای مزبور تاكید كردند: این امر باعث افزایش نگرانی ساكنان بحرین و كشورهای حوزه خلیج فارس شده، به ویژه آنكه این اقدام در حال حاضر تحت عناوین مختلف پس از گذشت بیش از چهار دهه از عقب نشینی نظامی انگلیس از بحرین صورت می گیرد.

در بیانیه مزبور آمده است: بازگشت حضور نیروهای نظامی انگلیس در منطقه یادآور نقش استعماری انگلیس و نقش موثر و تاریخی اش در شكل گیری رژیم صهیونیستی است كه طی آن جنبش جهانی صهیونیسم، فلسطینیان را از سرزمین شان بیرون راند و 'بالفور' وزیر خارجه انگلیس در سال 1917 به صهیونیست ها وعده تشكیل یك كشور صهیونیستی در سرزمین فلسطین داد و باندهای صهیونیستی فلسطینیان را قتل عام كردند و سرزمین شان را به اشغال خود درآوردند.

در این بیانیه خاطرنشان شده كه منطقه در معرض فشارهای بین المللی سنگینی برای ورود در نبردهای منطقه ای مواجه است آنهم در زمانی كه افكار عمومی مردم بحرین نادیده گرفته می شود، در حالیكه دیدگاه ملت برای اتخاذ هر گونه موضعی كه كشور را متحمل مسوولیت و فشارهای داخلی و خارجی می كند، یك شرط لازم و ضروری است.

جریان های انقلابی بحرین افزودند: رژیم آل خلیفه باید برای امضای توافقنامه امنیتی و نظامی با كشورهای دیگر به خواست ملت و نیروهای فعال در این كشور گردن نهد، به اعتبار اینكه ملت به تمامی نهادها و قدرتها مشروعیت می بخشد و نباید با امضای توافقنامه ها جهت برپایی و یا گسترش پایگاههای نظامی دائمی در انگلیس اختیارات ملت را نادیده گرفت.

در این بیانیه آمده است: رژیم آل خلیفه نباید برای نقض حقوق بشر و در نطفه خفه كردن آزادی بیان به ارائه توجیه های پوچ و بی اساس ادامه دهد.

خاورم ** 1487 **1275
۰ نفر