۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۴:۴۸
کد خبر: 81413105
T T
۰ نفر
قدردانی مقام نظامی كرد عراقی از همكاری ایران علیه تروریسم

اربیل- بغداد - ایرنا- سخنگوی كل نیروهای مسلح اقلیم كردستان عراق ضمن قدردانی از همكاری های ایران با این اقلیم درباره ادعای پرواز جنگنده ایرانی بر فراز عراق ابراز بی اطلاعی كرد.

«جباریاور»سخنگوی كل نیروهای مسلح اقلیم كردستان عراق در یك كنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای برخی رسانه ها درباره بمباران مواضع تروریست های تكفیری داعش توسط جنگنده های جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما در این خصوص اطلاعی نداریم.

یاور در عین حال در پاسخ به خبرنگار ایرنا در اربیل كه از نقش ایران در جنگ علیه تروریسم سوال كرد، گفت: ایران متحد عراق و اقلیم كردستان عراق است، ما امروز روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داریم و از همكاری های ایران تقدیر و تشكر می كنیم.

این مقام نظامی كرد عراقی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن مثبت ارزیابی كردن توافق اخیر دولت مركزی عراق وحكومت اقلیم كردستان عراق اظهار داشت: یكی از موارد این توافقنامه اختصاص یك ترلیون و 200 میلیارد دینار عراقی از محل بودجه سال 2015 عراق به وزرات پیشمرگه می باشدكه كمك خواهد كرد حقوق نیروهای پیشمرگه از این محل پرداخت شود.

جبار یاور با اعلام اینكه وزارت دفاع عراق به طور رسمی خواهان مشاركت وزارت پیشمرگه در آزادسازی موصل است، گفت: از هفته آینده جلسات مشترك وزارت دفاع عراق و وزارت پیشمرگه با حضور مشاوران نظامی برای طراحی عملیات آزادسازی موصل آغاز خواهد شد، اما تاكید می كنیم كه آزادسازی موصل نیازمند همكاری جدی شهروندان موصل و همكاری گسترده بین المللی می باشد.

این مقام نظامی كرد عراقی تصریح كرد: نیروهای پیشمرگه به عنوان بخشی از ائتلاف ضد تروریسم در آزادسازی مناطق تحت كنترل داعش با هماهنگی وزارت دفاع عراق شركت می كنند.

وی همچنین تاكیدكرد: نقشه جامعی برای آزادسازی شهر 'شنگال' طراحی شده است كه به زودی عملیاتی خواهد شد.

خاورم*3*ف ا*1770*1613