۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 81411801
T T
۰ نفر
كلاهبرداری بزرگ اینترنتی هفت محكوم در یكی از زندان های كشور

همدان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان همدان از شناسایی هفت زندانی كه از زندان یكی از استان های كشور اقدام به پنج هزار و 250 فقره كلاهبرداری اینترنتی كرده بودند خبر داد.

به گزارش ایرنا از مركز اطلاع رسانی پلیس سردار 'حاجی محمد مهدیان نسب' روز چهارشنبه در این زمینه اظهار كرد: پس از شكایت فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانكی موضوع در دستور كار كارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان قرار گرفت كه یكی از اعضای باند بزرگ كلاهبرداری اینترنتی دستگیر شد.

وی اضافه كرد: به دنبال اقدامات فنی و اطلاعاتی و استفاده از شگرد های خاص، كارشناسان پلیس فتا استان پس از نفوذ در محدوده فعالیت كلاهبرداران پیامكی كارت به كارت و اینترنتی موفق به شناسایی عوامل اصلی برداشت غیرمجاز از حساب یكی از شكات استان همدان شدند.

وی افزود: ماموران پلیس فتا پس از چندین نوبت تحقیقات وسیع و غیر محسوس در شهرستان های زنجان و استان البرز و توابع آن ، هفت نفر از زندانیان یكی از زندان های كشور را كه به امر كلاهبرداری پیامكی اشتغال داشتند شناسایی كردند.

سردار مهدیان نسب بیان كرد: عوامل پلیس فضای تولید و تبدل اطلاعات همدان با تلاش فراوان ، دلایل و مدارك مستند و غیر قابل انكار بر علیه اعضای این باند كلاهبرداری را جمع اوری كردند.

وی افزود: در نتیجه انجام تحقیقات از متهمان و جمع آوری آثار و دلایل مستند تاكنون بیش از پنج هزار و 250 فقره كلاهبرداری پیامكی ، كارت به كارت و اینترنتی با استفاده از یك هزار و450 خط شماره تلفن همراه از سوی متهمان صورت گرفته است.

وی گفت: شماره حساب قربانیان و شماره تلفن های مورد استفاده كلاهبرداران جمع آوری و در اختیار پلیس فتا سایر استان های كشور نیز قرار گرفته و افراد شاكی می توانند با مراجعه به پلیس فتا استان خود نسبت به پیگیری شكایت خود اقدام كنند.

7525/

سرخط اخبار استان‌ها