۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۲
کد خبر: 81411688
T T
۰ نفر
عربستان، كاهش تولید نفت خود را منوط به كاهش تولید بقیه كشورها دانست

تهران - ایرنا - روزنامه تلگراف انگلیس روز چهارشنبه به نقل از تركی الفیصل السعود شاهزاده بانفوذ عربستان اعلام كرد: این كشور تنها در صورتی تولید نفت خود را كاهش خواهد داد كه ایران، روسیه و آمریكا نیز تولید خود را متناسب با كاهش تولید عربستان، پایین بیاورند.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از روزنامه یادشده، این شاهزاده بانفوذ و رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان در لندن با بیان آنكه كشورش می خواهد سهم بازار خود را حفظ كند، افزود: كشورش اشتباه گذشته مبنی بر واگذار كردن سهم بازار خود به رقبا را تكرار نخواهد كرد.

تركی الفیصل درست چند روز پس از نشست اخیر اوپك در وین كه اعضای اوپك در مورد كاهش تولید نفت اتفاق نظر نداشتند، این اظهارات را بیان كرد.

وی كه پست بالای دیپلماتیك عربستان سعودی در خارج از كشور را نیز در اختیار دارد، اضافه كرد: كشورش این بار نمی خواهد سهم بازار خود را به دیگری واگذار كند و اجازه دهد روسیه، نیجریه، ایران یا دیگر كشورها به مشتریان عربستان سعودی نفت بفروشند.

وی در اظهاراتی كه ظاهرا نوك پیكان را به سمت رقیب خود ایران نشانه رفته بود، ادامه داد: عربستان و دیگر تولیدكنندگان نفت تنها در صورتی تولید خود را تعدیل خواهند كرد كه دیگر اعضای اوپك سهمیه سازمان را رعایت و انعقاد قراردادهای زیر میزی برای فروش نفت را متوقف نمایند.

این در حالی است كه تولید نفت ایران به دلیل تحریم های بین المللی بشدت كاهش یافته است.

اقتصام(6)1063**1558
۰ نفر