۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۹:۵۴
کد خبر: 81408318
T T
۰ نفر
سرپرستی وزارتخانه های افغانستان به معاونان این وزارتخانه ها واگذار شد

كابل – ایرنا – رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، سرپرستی وزارتخانه های افغانستان را كه در 2 ماه گذشته توسط وزیران دولت 'حامد كرزی' اداره می شد و ادامه این روند خلاف قانون اساسی این كشور به شمار می رفت به معاونان این وزارت خانه ها سپردند.

به گزارش ایرنا، محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله رییس جمهور و رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان شب گذشته (یكشنبه شب) در برنامه ای تلویزیونی با واگذاری اداره امور وزارتخانه های افغانستان به معاونان ارشد این وزارت خانه ها وعده دادند در دو تا چهار هفته آینده كابینه خود را معرفی كنند.

اشرف غنی و عبدالله با تاكید بر اینكه در تشكیل كابینه هیچ اختلافی وجود ندارد و تاخیر در معرفی كابینه فقط به دلیل تلاش برای شایسته سالاری است، وعده دادند طی دو تا چهار هفته آینده وزرای كابینه خود را معرفی كنند.

رییس جمهوری افغانستان در این نشست چهار قانون دسترسی به اطلاعات و نیز قانون ثبت احوال و نفوس و همچنین توافقنامه امنیتی كابل با واشنگتن و ناتو را كه قبلا در مجلسین این كشور به تصویب رسیده بود، برای اجرا امضا كرد.

اشرف غنی در این نشست همچنین از سفر به بروكسل و لندن خبر داد و ابراز امیدواری كرد كه در نشست بروكسل و لندن برای كمك به افغانستان گام های موثری برداشته شود.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان كه عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی و چند تن از سرپرستان وزارتخانه های این كشور وی را همراهی می كردند صبح امروز (دوشنبه) به منظور شركت در نشست وزیران خارجه كشورهای عضو ناتو عازم بروكسل شدند.

رییس جمهور افغانستان قصد دارد پس از سخنرانی در نشست ناتو به منظور شركت در نشست لندن برای كمك به اقتصاد افغانستان، در سفری چهار روزه عازم لندن شود.

رییس جمهور و رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان را در این سفر 'عبدالرشید راشد' سرپرست دادگاه عالی افغانستان، |محمد حنیف اتمر' مشاور امنیت ملی، 'صلاح الدین ربانی' رییس شورای عالی صلح افغانستان، 'ضرار احمد عثمانی' سرپرست وزارت خارجه، 'عمر زاخیل وال' سرپرست وزارت دارایی و شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان و همچنین' نظیف الله سالارزی' سخنگوی رییس جمهوری، همراهی می كنند.

آساق*1*1501

سرخط اخبار جهان