۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۸:۳۳
کد خبر: 81408179
T T
۰ نفر
نبرد تيم هاي پاس همدان و راهيان كرمانشاه، شهرآورد فوتبال غرب كشور

همدان- ايرنا- نبرد تيم هاي پاس همدان و راهيان كرمانشاه شهرآورد فوتبال غرب نشينان در چارچوب ليگ دسته اول كشور به شمار مي رود كه جذابيت آن شايد به بازي استقلال و پرسپوليس نرسد اما براي مردمان اين دو استان بسيار حايز اهميت است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا نبرد اين دو تيم در چارچوب هفته هشتم رقابت هاي گروه ب ليگ دسته اول فوتبال كشور قرار است فردا سه شنبه و از ساعت 14 و 30 دقيقه در ورزشگاه شهداي قدس شهر همدان برگزار شود و ديدارهاي گذشته دو تيم به خصوص در فصل قبل همواره با حاشيه هايي همراه بوده و هيچ گاه منجر به تساوي و بازي بدون گل طي هفت سال اخير نشده است.

پاس همدان در حالي هم اينك با 11امتياز در رتبه پنجم جدول گروه ب رقابت هاي ليگ دسته يك فوتبال كشور قرار دارد كه راهيان كرمانشاه حريف اين تيم با هشت امتياز و قرار گيري در رده هفتم جدول تعقيب كننده اصلي پاسي ها در اين گروه است.

برتري هر يك از دو تيم در بازي فردا مي تواند شرايط آنها را براي بقا در كورس مدعيان حفظ كند اما شكست تيم پاس منجر به اختلاف امتياز بيشتر با صدرنشين جدول گروه ب مي شود.

هر دو تيم در جدول گروه ب جزو تيم هايي هستند كه كمترين گل زده و گل خورده را ثبت كرده اند كه نشان از بازي محتاطانه و بيشتر سعي در بسته نگه داشتن دروازه تيم خود با هدف گل نخوردن دارند.

پاس در هفت بازي انجام داده در رقابت هاي فصل جاري ليگ دسته يك فوتبال كشور موفق به سه پيروزي، دو تساوي و متحمل دو شكست شده است و با مجموع 11 امتياز در رتبه پنجم قرار دارد.

فاصله اين تيم با صدرنشين جدول هشت امتياز و تيم دوم نيز پنج امتياز است كه حتي در صورت برتري در مقابل راهيان كرمانشاه نمي تواند به اين دو جايگاه دست يابد.

حتي پاسي ها در صورتي مي توانند تا پايان هفته هشتم به رتبه سوم (قبلي) خود برسند كه صنعت نفت آبادان تيم رده سومي جدول اين هفته با شكست روبه رو شود.

راهيان كرمانشاه نيز در صورت برتري مقابل پاسي ها، در بهترين حالت ممكن به رتبه چهارم جدول مي رسند و البته دستيابي به اين جايگاه در صورت شكست تيم هاي داماش گيلان و پارسه تهران امكان پذير است.

شروع طوفاني پاسي ها و برتري در سه بازي نخست اين فصل سبب شد تا سطح انتظار تماشاگران از تيم تحت هدايت داوود مهابادي بالا برود و در ادامه ناكامي هاي اين تيم در كسب نتيجه پيروزي در چهار بازي گذشته موجي از نگراني ها را بردل هواداران راه انداخت كه به تكرار نتايج ضعيف فصل گذشته منتهي شود.

با اين حال داوود مهابادي سرمربي اين فصل پاس همدان اذعان داشته كه جاي نگراني نيست و امتيازهاي از دست رفته با تلاش و دقت عمل بيشتر بازيكنان قابل جبران است.

شاگردان مهابادي اگر دنبال قهرماني در اين فصل هستند بايد در گلزني بيشتر دقت كنند و اجازه ندهند امتيازها به آساني از دست برود.

پاس در بازي با سياه جامگان به دليل اشتباه محرز سنگربان خود و خطاي پنالتي بازي را واگذار كرد، در مقابل شهرداري تبريز نيز بازهم به دليل اشتباه دروازه بان در مهار توپ بدون دخالت بازيكن حريف، پيروزي را به تساوي تغيير داد و برابر تيم صنعت نفت آبادان در هفته ششم نيز در حاليكه چندين موقعيت مسلم گلزني داشت، به راحتي بازي به تساوي كشيده شد تا سرمربي صنعت نفت رسما اعلام كند كه شانس با آنها يار بود كه در اين بازي شكست نخوردند.

ديدار هفته گذشته پاسي ها مقابل مس رفسنجان هم در حالي يك بر صفر به سود مسي ها به پايان رسيد كه تيم پاس قبل از دريافت گل، در دقيقه 55 يك ضربه پنالتي را از دست دادند تا تيم بازنده اين مسابقه جنجال كشيده شده باشند.

حالا تيم پاس بعد از چهار هفته فاصله گرفتن از پيروزي بايد به مصاف راهيان كرمانشاه برود كه تمامي بازي هاي دو تيم طي چند سال گذشته در همدان به پيروزي يا تساوي كشيده شده است.

پاسي ها فصل قبل مقابل راهيان در خانه به برتري دو بر يك دست يافتند اما در مسابقه خارج از خانه متحمل شكست برابر نماينده فوتبال كرمانشاه شدند.

شاگردان مهابادي قبل از شروع فصل امسال يك ديدار تداركاتي مقابل راهيان در همدان برگزار كردند كه موفق به پيروزي دو بر صفر شدند اما شرايط كسب اين پيروزي هرگز قابل مقايسه با وضعيت فعلي دو تيم نيست.

با اين حال تيم پاس مي تواند از اين بازي خانگي نهايت تلاش را براي كسب سه امتياز و قرار گرفتن در كورس مدعيان داشته باشد هر چند طبق تفكرات هميشگي تيم ميهمان، بازي تدافعي حريف تاكتيك پيش روي پاسي ها است.

مهابادي در ديدار فردا هيچ بازيكن مصدوم و يا محرومي ندارد و ليست 18 نفره اين مربي را بازيكنان باتجربه تشكيل مي دهند اما سرمربي تيم به دليل اخراج در بازي هفته قبل مقابل مس رفسنجان، نمي تواند اين بازي را از روي نيمكت تيمش نظاره گر باشد.

پاس در چهار بازي خانگي انجام شده خود موفق به دو پيروزي و دو تساوي شده است و سهم مهاجمان از بازي هاي خانگي به ثمر رساندن سه گل بوده است.

براساس ديدگاه كارشناسان فوتبالي تيم پاس با فقر گلزني مواجه است و بي دقتي مهاجمان تيم باعث شده تا موقعيت هاي زيادي از اين تيم منجر به گل نشود.

نكته جالب توجه در تيم پاس اينكه آنها در هفت بازي انجام داده خود سه بار يك بر صفر به برتري دست يافته اند، دو بازي با نتيجه يك بر صفر شكست خورده اند و دو ديدار هم به تساوي يك بر يك و صفر بر صفر رسيده اند.

اين آمار بيانگر اين است كه تيم پاس با حداقل گل زده و حداقل گل خورده ديدارهاي قبلي خود را پشت سرگذاشته است البته در دريافت گل ها، خط دفاعي هرگز مقصر نبوده و دروازه بانان اين تيم دچار اشتباه شده اند.

تيم پاس در اين بازي چشم به گلزني بازيكنان باتجربه اي نظير آذرپاد، محبوب مجاز، يونسي، نعمت پور و محمدي دارد و انتظار هواداران هم اين است كه تيم پاس با برخورداري از مهاجمان خوش سابقه بتواند مسير موفقيت خود را بارديگر از سر بگيرد.

گزارش:ميثم ناصرنژاد

7520/576

سرخط اخبار استان‌ها