۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴
کد خبر: 81404825
T T
۰ نفر
شناسايي عوامل وابسته به داعش از توفيقات بسيج سايبري است

بيرجند - ايرنا - معاون سياسي و امنيتي دادستان كل كشور گفت: بتازگي نيروهاي متخصص بسيج در حوزه سايبر موفق شده اند در فضاي مجازي رد افرادي را كه از كشورهاي مختلف به داعش مي پينوندند با جزييات كامل پيدا كنند.

'سيد مرتضي بختياري' پنجشنبه شب در همايش بسيج حقوقدانان استان در بيرجند افزود: اين نشان از اشرافيت اطلاعاتي ايران نسبت به مسائل دنيا و به خصوص منطقه دارد كه امروز اين اشرافيت بر هيچ دولتي پوشيده نيست.



وي گفت: حتي در اجلاس شانگهاي كه ديداري با برخي از دادستان‌هاي جهان داشتم، در يكي از اين ديدارها دادستان قزاقستان از من خواست جمهوري اسلامي اسامي 300 قزاقستاني كه به داعش پيوسته را اعلام كند كه در پاسخ گفتم اگر شما كمك كنيد و درخواست رسمي بدهيد، ما نيز حاضريم از طريق مجاري قانوني پيگيري و كمك كنيم.



بختياري با بيان اينكه از اين روي امروز غربي‌ها ديگر سراغ جنگ نظامي عليه ايران نيستند و گزينه اصلي و مهم آنها جنگ نرم است، افزود: امروز دشمن از طريق فضاي مجازي سعي در تحقق توطئه جديدي عليه كشور ما دارد لذا شما حقوقدانان بسيجي بايد براي خنثي كردن توطئه هاي دشمنان، با تمام قوا به عرضه هاي سايبري و جنگ نرم، وارد شويد.



وي در بخش ديگري از سخنانش از گروه موسوم به داعش به عنوان توطئه بسيار خطرناك آمريكا در منطقه ياد كرد و گفت: آمريكايي ‌ها با اسلام مشكل اساسي و كينه كهنه دارند و امروز به هر شكلي بايد كينه خود را خالي كنند و داعش بهترين ابزار آنان است.



بختياري افزود: آمريكايي‌ ها از جنايات داعش فيلم تهيه مي ‌كنند و با انتشار سريع آن در فضاي مجازي به دنبال اين هستند كه اين جنايات را به اسلام ارتباط دهند و شما حقوقدانان بايد از طريق محاكم قضايي بين الملي پيگر اين جنايت ها باشيد.



وي در ادامه به اتفاقات سه سال اخير در منطقه اشاره كرد و گفت: تلاش براي ساقط كردن حكومت اسد در سوريه و موضوع داعش در عراق توطئه آمريكايي‌ها براي انحراف توجه افكار عمومي از رژيم صهيونيستي است.



به گفته بختياري، آمريكايي‌ ها در خصوص مساله سوريه ابتدا به سراغ كشورهايي چون عربستان و قطر رفتند و امروز نيز با علم كردن داعش، به دنبال آن هستند تا مسلمانان را به جان هم اندازند.



وي افزود: آنقدر وضعيت سوريه به نفع اسرائيل تمام شده است كه چندي پيش نتانياهو اعلام كرد: بايد فتيله اختلاف و جنگ سوريه روشن بماند.



بختياري با اشاره به اقتدار نظامي ايران گفت: حزب‌الله لبنان اخيرا اعلام كرده است ما با موشك‌ هاي نقطه ‌زن ايران ديگر هيچ جاي اسرائيل را امن نخواهيم گذاشت. ك/2

666 / 665

سرخط اخبار استان‌ها