۷ آذر ۱۳۹۳، ۰:۰۸
کد خبر: 81404443
T T
۰ نفر
كيفيت پايين مسابقات،خنده هاي تماشاگران و بازديد بدني خبرنگاران و عكاسان

ساري – ايرنا – بر خلاف وعده مسولان برگزاري اولين ليگ جهاني كشتي آزاد جهان ، برگزاري اين رقابت ها داراي پوشش تصويري كاملي نيست و حتي شبكه استاني مازندران نيز تمام كشتي ها را براي علاقمندان به اين رشته ورزشي پخش نمي كند .

به گزارش خبرنگار ايرنا مركز ساري ، از مدت ها قبل كه موضوع بسيار مهم كوچك بودن سالن محل برگزاري رقابت هاي كشتي ليگ باشگاه هاي جهان در شهر جويبار به دغدغه اصلي فدراسيون نشينان و رسانه ها تبديل شده بود ، مسوولان برگزاري اين مسابقات وعده پخش كامل اين مسابقات از شبكه هاي تلويزيوني و به خصوص شبكه استاني را داده بودند .

عرضه بليط 30 و 50 هزار توماني براي اين رقابت ها نيز يكي از شگردهاي مسوولين برگزاري براي نيامدن مردم ورزش دوست به سالن محل برگزاري مسابقات بود .

اين شيوه اگر چه به خوبي پاسخ داد و بر خلاف دفعات گذشته ، خبري از ازدحام فراوان و پرشور كشتي دوستان مازندراني و به خصوص جويباري نبود اما باز هم تعداد زيادي از اين علاقمندان پشت در سالن محل برگزاري مسابقه ماندند و راهي براي تماشاي كشتي ها در سالن نيافتند .

از طرف ديگر، در سالن محل برگزاري مسابقه نيز سكوهاي خالي فراواني وجود داشت و اين خلوتي در كنار شلوغي بيرون سالن فقط مي تواند يك پيام داشته باشد و آن هم اين نكته كه طرفداران كشتي توان خريد بليط با بهاي اعلام شده را نداشته اند .

عده زيادي از كشتي دوستان نيز كه گمان مي كردند مي توانند به وعده مسوولان برگزاري مسابقات دلخوش باشند، در خانه ماندند تا شايد از طريق گيرنده هاي تلويزيوني مسابقات را تماشا كنند اما بر خلاف وعده ها حتي شبكه استاني نيز اين رقابت ها را به طور كامل پوشش نداد و قطع و وصل شدن هاي متوالي ، پخش آگهي هاي بازرگاني و برنامه هاي مستند ، خاطر اين ورزش دوستان را مكدر كرد .

يكي ديگر از مشكلاتي كه مي توان در پايان اولين روز مسابقات از آن نام برد، سطح بسيار پايين برخي از كشتي ها به خصوص در ميان تيم هاي خارجي بود .

به عنوان مثال ، هنگام برگزاري كشتي هاي تيم كشور برونئي ، حتي داوران هم نتوانستند خويشتن داري كنند و به همراه تماشاگران و همه كساني كه در سالن حضور داشتند ، مي خنديدند .

اين تيم از 2 كشتي گير مازندراني در تركيب تيم خود سود مي برد كه به جز اين كشتي گيران ، بقيه كشتي هاي اعضاي اين تيم در كمتر از دو دقيقه به پايان مي رسيد به اين معني كه حريفان اين كشتي گيران در اين مدت يا با رسيدن به امتياز 10 و يا با ضربه فني ، كشتي را به پايان مي رساندند .

در ميان كشتي گيران برخي ديگر از كشورهاي خارجي نيز اين پديده قابل مشاهده بود و تعداد زيادي از كشتي ها با ضربه فني به پايان مي رسيد كه اين مورد بيانگر فاصله فراوان ميان دو كشتي گير و از ملاك هاي ارزيابي كيفيت فني مسابقات كشتي است .

از ديگر مشكلات مربوط اين رقابت ها ، سرگرداني خبرنگاران و عكاسان براي پوشش خبري و تصويري اين مسابقات بود .

پس از آن كه حدود نيمي از خبرنگاران و عكاسان مازندراني با برخورد سليقه اي فدراسيون ، بدون كارت ماندند ، بقيه خبرنگاران داراي كارت ورود نيز راه بسيار سختي را براي رسيدن به سالن مسابقه طي كردند .

اين افراد و به خصوص عكاسان خبري كه تجهيزات گران قيمت عكاسي را به همراه داشتند ، مجبور شدند از مسيري كه براي ورود تماشاگران تعبيه شده بود عبور كرده و پس از گذراندن چند مرحله بازديد بدني و ممانعت از ورود وسايلي مانند دسته كليد و سوويچ ماشين ، پاي به سالن مسابقه بگذارند .

پس از رسيدن به سالن مسابقه ، گروه هاي امنيتي داخل سالن بر خلاف مقررات مرسوم ، مانع از ورود آن ها به محوطه برگزاري مسابقه و كنار تشك ها براي تهيه عكس شدند كه شكايت اين عكاسان به رييس فدراسيون كشتي و پادرمياني رسول خادم ، موجب برطرف شدن اين مشكل شد .

پايين بودن سرعت اينترنت داخل سالن هم، مشكل زيادي را براي خبرنگاران و عكاسان ايجاد كرد و ارسال خبر و عكس را براي آن ها با دشواري فراوان روبرو ساخت.

در چنين شرايطي، دو روز از مسابقات ليگ جهاني كشتي به پايان رسيده است اما انتظار مي رود در روز پاياني اين رقابت ها ، مشكلات برطرف يا حداقل، كم شود.

نخستين دوره ليگ كشتي جهاني از روز چهارشنبه به ميزباني شهرجويبار استان مازندران با حضور 11 تيم خارجي و چهار تيم داخلي آغاز شده است و فردا جمعه به پايان مي رسد.ك/4

7331/608
۰ نفر