۶ آذر ۱۳۹۳، ۸:۲۷
کد خبر: 81403446
T T
۰ نفر
آتش در كلاس / نفس نفس های دبیر مغانی برای خروج 15 دانش آموز از دود و آتش

اردبیل - ایرنا - دبیر مغانی در روستایی در گرمی مغان نفس هایش به شماره افتاد، اما 15 دانش آموز خود را بدون آسیب از كلاس پر از دود ناشی از آتش بخاری خارج كرد.

حادثه زمانی اتفاق افتاد كه بخاری نفتی یكی از كلاس های درس در دبیرستان شهید غیاثی روستای درمانلوی آتش گرفت و بلافاصله دود همه جا را فرا گرفت.

صمد سلیمانزاده دبیر زبان این دبیرستان اولین كاری كه كرد این بود كه 15 دانش آموز مضطرب كلاس را به سرعت از كلاس پر از دود خارج كرد و خود به كمك همكارانش به تلاش برای مهار شعله های در حال افزایش آتش بخاری كلاس درس پرداخت.

سلیمانزاده روز پنج شنبه به ایرنا گفت: با بالاگرفتن شعله های بخاری نفتی و پر شدن دود در كلاس ابتدا به سرعت 15 دانش اموز را از كلاس خارج كرده وبرق مدرسه را قطع كردیم .

وی افزود: پس از خروج كامل دانش آموزان به منظور اطفای حریق به كلاس بازگشته و با كمك چند همكار دیگر با استفاده از هروسیله ممكن برای خاموش كردن بخاری نفتی تلاش نمودیم.

وی بیان كرد كه در حین خاموش كردن بخاری نفتی دچار مشكل تنفسی شده و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفته است.

به گفته وی، با اینكه به آتش نشانی اطلاع داده شده بود ولی آنها در محل حادثه حاضر نشدند و آتش بخاری نفتی با تلاش عوامل مدرسه و روستائیان مهار گردید.

بخشعلی كامرانی مدیر آموزش و پرورش گرمی مغان نیز گفت: در تماس تلفنی با معلم كلاس و پیگیری از طریق بیمارستان ولایت گرمی، حال این معلم رضایت بخش اعلام شده و او از بیمارستان مرخص شده است.

وی گفت: تمام بخاری های نفتی چكه ای خطر ساز از مدارس جمع آوری شده و به جای آنها بخاری های كاربراتوری كارگذاشته شده است .

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه دبیرستان روستایی شهید غیاثی فاقد گاز می باشد در این دبیرستان نیز بخاری های چكه ای با بخاری های كاربراتوری جدید استاندارد تعویض شده است.

وی با بیان اینكه در این حادثه به هیچ یك از دانش آموزان و مربیان آسیب وارد نشده است ، گفت : نهایت دقت در تامین بخاری های استاندارد در مدارس این شهرستان می شود و علت اتش گرفتن بخاری این كلاس نیز در حال بررسی است.

پیش از این یاور وحدتی پورمدیركل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفته بود كه تمام بخاری‌های چكه‌ای در اردبیل برچیده و به جای آنها بخاری های كاربراتوری و تابشی تعبیه شده است.

وی تاكید كرده بود كه مسوولان بدنبال این هستند كه تا پایان سال 94 حتی با حذف بخاری های كاربراتوری، مدارس استان به سیستم گرمایشی مركزی مجهز شوند.

مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز چندی پیش گفته بود كه در استان 8 هزار و 600 كلاس درس از بخاری های حرارت مركزی، نفت، گاز و تابشی استاندارد استفاده می كنند.

به گفته ، صابر سپهری با این وجود ، سیستم گرمایشی مدارس باید به گونه ای باشد تا در نیمه دوم سال دانش‌آموزان، معلمان و كادر آموزشی بتوانند از آن به خوبی استفاده كنند.

روستای درمانلوی بخش موران گرمی حدود 65 خانوار جمعیت دارد.

گرمی مغان با 334 روستا در قالب سه بخش مركزی،انگوت و موران در شمال اردبیل قرار دارد.

7124/530

سرخط اخبار استان‌ها