۵ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۱
کد خبر: 81401941
T T
۰ نفر
معاون فرماندار قصرشيرين: شاعران مي توانند پيام رسان عاشورا باشند

قصرشيرين - ايرنا - معاون سياسي و اجتماعي فرماندار قصرشيرين، نقش شاعران در پيام رساني واقعه عظيم كربلا را بسيار اثرگذار و مثبت ارزيابي كرد و گفت: شاعران مي توانند با بهره گيري از آموزه هاي ديني پيام رسان خوبي براي واقعه عاشورا باشند.

به گزارش ايرنا، 'نعمت الله نازپرورده' سه شنبه شب در محفل شعر بسيج عاشورايي به مناسبت گراميداشت هفته بسيج كه در سرسراي الغدير قصرشيرين برپا شد، افزود: شاعران مي توانند با خلق كلمات زيبا در قالب شعر و مديحه پيام رسان واقعه عاشورا باشند.

وي اظهار داشت: با مطالعه نهضت بزرگ عاشورا در حوزه فكر و فرهنگ، شاعران مي توانند با هنر خود از انحراف ها در اين زمينه جلوگيري كنند و شعرايي كه فرهنگ عاشورا را درك كرده اند بخوبي مي توانند اين كار را انجام دهند.

وي تصريح كرد: واقعه عظيم عاشورا فرهنگ و جرياني مستمر و سرمشقي براي امت اسلامي در طول تاريخ است و بر ما وظيفه است كه اين فرهنگ و نهضت را حفظ كنيم حتي اگر اين اقدام همراه با خطر باشد.

وي گفت: قيام امام خميني (ره) در مبارزه با يزيد زمان نيز بر گرفته از واقعه عاشورا بود و امروز بسيج بايد ادامه دهنده اين راه و آرمان باشد.

معاون فرماندار قصرشيرين ادامه داد: اساس دين ما با عاشورا پيوند خورده است و اگر قيام امام حسين (ع) و ياران با وفايش نبود بساط اسلام از همان قرن اول هجري برچيده مي شود.

نازپرورده گفت: راه شهداي عاشورا و انقلاب اسلامي راه رستگاري است وهركسي كه در اين مسير حركت كند به سعادت خواهد رسيد.

در ادامه اين مراسم تعدادي از شاعران شهرستان قصرشيرين به قرائت اشعاري در خصوص بسيج وعاشورا پرداختند.ك/2

2501/567