۵ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۰
کد خبر: 81401938
T T
۰ نفر
حضور دقیقه 90 گاز در جام باشگاه های كشتی آزاد جهان

تهران- ایرنا - تیم گاز مازندران كه پیش از این به دلیل اعلام كمبود بودجه از حضور در نخستین دوره جام باشگاه های جهان انصراف داده بود با توجه به درخواست وزارت نفت در این مسابقات حاضر خواهد شد.

به گزارش ایرنا از فدراسیون كشتی، پس از این كه تیم گاز مازندران نتوانست در جام باشگاه های كشتی آزاد جهان حضور یابد، فدراسیون كشتی تیم شورای شهر كرج را جایگزین این تیم در این رقابت ها كرد.

مسوولان وزارت نفت در پی درخواستی از فدراسیون كشتی خواستار حضور مجدد تیم گاز در این رقابت ها شدند و كه با حضور این تیم موافقت شد.

با توجه به حضور تیم گاز مازندران تعداد تیم های ایرانی حاضر در رقابت های لیگ جهانی به چهار تیم شامل تیم های بیمه رازی شهدای جویبار، گروه ساختمانی كفایتی خراسان رضوی، شورای شهر كرج و گاز مازندران شد.

نخستین دوره رقابت های جام باشگاههای كشتی آزاد جهان 6 و 7 آذر ماه در سالن رضا یزدانی شهر جویبار استان مازندران با حضور 14 كشور خارجی شامل جمهوری آذربایجان، آمریكا، تركیه، چین، روسیه، كوبا، مغولستان، مصر، قرقیزستان، سوریه، عراق، افغانستان، بنگلادش و زیمباوه برگزار خواهد شد.



*برنامه و شرایط برگزاری رقابت ها



این مسابقات به صورت تیم به تیم در وزن های 57،61،65،70، 74، 86، 97 و 125كیلوگرم (2 كیلوگرم ارفاق وزن مورد قبول است) برگزار خواهد شد.

در صورتی كه تعداد تیم های شركت كننده كمتر از 6 تیم باشد مسابقات در یك گروه بین 6 تا 12 تیم در 2 گروه و بیش از 12 تیم باشد در قالب 4 گروه برگزار می شود.

ضوابط فنی رقابت‌ها و نحوه رتبه‌‌بندی تیم‌های شركت كننده در رقابت‌های كشتی آزاد باشگاه‌های جهان بر مبنای آخرین ضوابط اعلامی اتحادیه جهانی كشتی در رقابت‌های جام جهانی 2014 خواهد بود.

حداكثر تعداد كشتی‌گیران شركت كننده هر تیم 10 كشتی‌گیر (8كشتی‌گیر در 8 وزن و 2 كشتی‌گیر رزرو) خواهد بود و هر تیم حداكثر می تواند 2 كشتی گیر خارجی (ملیت متفاوت با تیم شركت كننده) در تركیب تیم خود داشته باشد كه حضور كشتی گیران خارجی باید بر اساس مقررات نقل و انتقال اتحادیه جهانی كشتی باشد.

محدودیتی برای حضور تعداد تیم های باشگاهی از هر كشور در این مسابقات وجود ندارد اما باشگاه و نفرات شركت كننده باید توسط فدراسیون ملی مربوطه معرفی شود.

ورزشی**1067**1581

سرخط اخبار ورزش