۵ آذر ۱۳۹۳، ۸:۴۷
کد خبر: 81401862
T T
۰ نفر
معاون فرماندار قصرشيرين:مبارزه با مواد مخدر نيازمند عزم جدي مسوولان است

قصرشيرين - ايرنا - معاون سياسي و اجتماعي فرماندار قصرشيرين، مبارزه با مواد مخدر و ريشه كن كردن معضل اعتياد در جامعه را نيازمند عزم جدي مسولان دانست.

به گزارش ايرنا، 'نعمت الله نازپرورده' سه شنبه شب در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر قصرشيرين گفت: مشاركت و همراهي اقشار مختلف مردم براي جلوگيري از مصرف روزافزون مواد مخدر در جامعه ضرورتي انكارناپذير است.

وي بر لزوم فرهنگ سازي مناسب و اصولي در ارتباط با مضرات مواد مخدر تاكيد كرد و اظهار داشت: با اتخاذ راهكار درست و اصولي حساسيت ها در مورد خطرات مواد مخدر در جامعه بايد افزايش يابد و لازمه تحقق اين مهم تعامل و همكاري مردم و مسوولان دستگاهاي اجرايي ذيربط است.

وي عامل بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه را معضل اعتياد دانست و نقش خانواده را در آگاه سازي فرزندان درارتباط با مضرات مصرف مواد مخدر، تاثيرگذار و بي بديل توصيف كرد.

وي گفت: جمهوري اسلامي ايران تدابير زيادي را براي مقابله با اين پديده شوم اتخاذ كرده است و در مبادي ورودي مرزها اقدامات قابل توجهي براي مبارزه با مواد مخدر و كنترل آن در دستور كار دارد.

معاون فرماندار قصرشيرين افزود: ايران اسلامي در مبارزه با مواد مخدر در جهان پيشرو است و تقديم هزاران شهيد در اين بخش مويد همين مطلب مهم و اساسي است.

نازپرورده از فعاليت مركز ترك اعتياد در بيمارستان قصرشيرين خبر داد و گفت: هم اكنون70 بيمار معتاد در اين بخش تحت درمان هستند و تاكنون چهار بيمار نيز درمان قطعي شدند.

فرمانده انتظامي قصرشيرين نيز در ادامه اين جلسه در سخناني ميزان كشفيات انواع مواد مخدر از ابتداي سال جاري تاكنون در اين شهرستان را پنج كيلو و 245 گرم ذكر كرد و افزود: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.

سرهنگ 'حسين براري' از دستگيري 143 نفر ازسوداگران و قاچاقچيان مواد مخدر از ابتداي سال جاري تاكنون خبرداد و افزود: دستگير شدگان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي شهرستان تحويل داده شدند.

وي گفت: در نتيجه تلاش مجموعه انتظامي شهرستان و ساير دستگاههاي اجرايي ذيربط، زمينه براي فعاليت سوداگران مرگ ناامن شده است.

و از ايجاد يك تيم عملياتي ويژه در ستاد انتظامي شهرستان خبر داد و گفت: با فعاليتهاي اين مجموعه 45 سارق حرفه اي طي يكماه گذشته در حين ارتكاب جرم دستگير شده اند.ك/2

2501/567