۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81401133
T T
۰ نفر
رسايي: موفقيت رييس جمهوري را موفقيت جمهوري اسلامي ايران مي دانيم

تهران- ايرنا - حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه ما از مسوولان كه در جبهه ديپلماسي فعاليت مي‌كنند، حمايت مي كنيم، خطاب به رييس جمهوري گفت: آقاي روحاني؛ ما موفقيت شما را موفقيت جمهوري اسلامي ايران مي‌دانيم.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، «حميد رسايي» در نطق ميان دستور جلسه علني روز سه شنبه مجلس با يادآوري اين كه امروز چهارم آذرماه سالگرد توافق ژنو است، اظهارداشت: سال گذشته وقتي خبر توافق‌ ژنو اعلام شد، عده‌اي به دليل خوش‌بيني به آمريكا و ايادي‌اش آن را پيروزي دانستند و جشن گرفتند.

وي خاطرنشان كرد: رييس جمهوري در پيام خود به رهبر معظم انقلاب اعلام كرد كه با اين توافق‌ حق غني‌سازي مردم ايران مورد اذعان قدرت‌هاي بزرگ قرار گرفته است و همچنين حقوق هسته‌اي ما به رسميت شناخته شده است، تحريم‌ها برداشته شده و فروپاشي سازمان تحريم‌ها آغاز شده است.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ادامه داد: هنوز جوهر توافق‌ ژنو خشك نشده بود كه آمريكايي‌ها هم حق غني‌سازي ما را انكار كرده و هم از باقي ماندن تمام تحريم‌ها سخن گفتند و مواضع مسوولان ايراني را براي مصرف داخلي دانستند.

رسايي تصريح كرد: آقاي روحاني و آقاي ظريف هم اين سخنان را رد كردند و لغو تحريم‌ها و تثبيت حق غني‌سازي را بديهي دانستند و مواضع آمريكايي‌ها را براي مصرف داخلي قلمداد كردند.

وي همچنين گفت: آنچه كه روز گذشته در وين اتفاق افتاد، يعني توافق نرسيدن امر تازه‌اي نبود، اين عدم توافق از يك‌سال قبل و بعد از آنچه كه پيروزي بزرگ مي‌ناميدند،‌ اتفاق افتاده بود و همه اشكالات به متن ضعيف و مبهم توافق‌ ژنو برمي‌گردد.

نماينده مردم تهران در مجلس اظهارداشت: سال گذشته ما انتقاد داشتيم كه چرا مذاكرات محرمانه است؟ و چرا متن توافق‌ منتشر نمي‌شود؟ در حال حاضر هم نمي‌دانيم در وين بر چه چيزي توافق شده است كه آمريكايي‌ها خوشحال و راضي هستند.

وي افزود: اكنون يك سال از زماني كه رييس جمهوري كليد را با خوش‌بيني در قفل خوي استكباري آمريكا چرخاندند تا اين خوي استكباري را تغيير دهند، مي‌گذرد ولي به جاي اين كه قفل باز شود، كليد خوش‌بيني و اعتماد به آمريكا شكست. بديهي بود كه قفل باز نشود، چرا كه آمريكا به تعبير خميني كبير(ره) گرگ است و خوي گرگي در ذات گرگ است.

نماينده اصولگراي مجلس نهم يادآور شد: يك سال قبل توافق‌ ژنو امضا شد تا تحريم‌ها برداشته شود به ملت توهين نشود، گراني‌ها كاسته شود، چرخ كارخانه‌ها بچرخد ولي از زمان توافق‌ ژنو تاكنون 100 مورد تحريم جديد داشته‌ايم، توهين‌ها بيشتر شده، سانتريفيوژها پلمب شده، چرخ كارخانه‌ها ايستاده و گراني‌ها بيشتر شده است، آمريكا براي هزارمين بار ثابت كرد كه به دنبال صلح نيست و نبايد به او اعتنا كرد.

رسايي تصريح كرد: امام خميني (ره) هفته بسيج در آخرين پيام خود خطاب به بسيجيان فرمودند من به خلوص بسيجيان غبطه مي‌خورم و از خداوند مي‌خواهم با بسيجيان محشورم گرداند، چرا كه افتخارم در دنيا اين است كه بسيجي‌ام. من به همه ملت و مسوولان عرض مي‌كنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگ ترين ساده‌انديشي اين است كه تصور كنيد جهانخواران خصوصاً آمريكا و شوروي از ما و اسلام دست برداشته‌اند.

وي ادامه داد: نبايد لحظه‌اي از كيض دشمنان غافل بمانيم، در نهاد و سرشت آمريكا و شوروي كينه و دشمني با اسلام ناب محمدي موج مي‌زند.

نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته، دو هفته قبل از توافق‌ ژنو فرمودند كه من به اين مذاكرات خوش‌بين نيستم، ايشان فرمودند من در جزييات دخالت نمي‌كنم و فكر نمي‌كنم از اين مذاكرات آن نتيجه‌اي كه ملت ايران انتظار دارند به دست بيايد، اما پشتوانه‌اي براي ملت ايران است.

وي تاكيد كرد: ما از مسوولان كه در جبهه ديپلماسي فعاليت مي‌كنند حمايت مي‌كنيم ولي ملت بيدار باشد، بداند چه اتفاقي در حال وقوع است. بعضي از تبليغات‌چي‌هاي مواجب بگير دشمن از روي مزد و مواجب و ساده‌لوحي مي‌خواهند افكار عمومي را منحرف كنند.

رسايي خطاب به رييس جمهوري گفت: آقاي روحاني؛ ما موفقيت شما را موفقيت جمهوري اسلامي ايران مي‌دانيم و شكست شما را شكست جمهوري اسلامي ايران. هيچ منتقد ولايتمدار و دلسوزي از شكست خوشحال نيست.

وي ادامه داد: انتقاد ما نسبت به خوش‌بيني در مقابل غرب بود، همه حرف ما اين است كه اكنون نه سانتريفيوژها مي‌چرخد و نه چرخ كارخانه‌ها كه دليل آن اعتماد به كدخدا است، به جاي اعتماد به خداي كدخدا.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اين كه در مقطع فعلي سانتريفيوژها نماد استقلال ما است، افزود: از شما (رييس جمهوري) تشكر مي‌كنيم كه پس از عقب‌نشيني‌هاي غيرقابل دفاع توافق‌ ژنو، امسال در وين دقت كرديد و ايستاديد.

رسايي ادامه داد: آقاي روحاني؛ منتقدين خود را با عناويني همچون بي‌سواد، افراطي، ترسو و بزدل ناميديد و ما را به جهنم حواله داديد. ما منتظر بوديم آقاي روحاني شب گذشته از منتقدين عذرخواهي كنند ولي اين اتفاق نيفتاد.

وي به حضور پدر و مادر شهيد مصطفي احمدي روشن در جلسه امروز خانه ملت اشاره كرد و يادآور شد:آنها امروز تصميم گرفتند به مجلس بيايند تا از مواضع مجلس در موضوع هسته‌اي تشكر كنند.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم ادامه داد: آقاي رييس جمهوري؛ در تحقق مطالبات رهبري دعا مي‌كنيم و كه بر دوستان مصطفي به جوانان اين كشور اعتماد كنيم. دوستاني كه با تمام وجود به خداي كدخدا اعتماد دارند، آقاي احمدي روشن وقتي موفقيت شليك موشك‌هاي «اسراييل‌زن» را ديدند سجده شكر كردند.

سيام**9012**1336
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست