۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 81400874
T T
۰ نفر
معاون محيط زيست: گرد و غبار كلانشهرها به راديو اكتيو آلوده نيست

تهران - ايرنا - معاون سازمان حفاظت محيط زيست از تهيه طرحي جامع براي بررسي و پايش مستمر تركيب شيميايي و آلاينده هاي همراه ذرات گرد و غبار خبر داد و گفت: آلودگي راديو اكتيو گرد و غبارها در كلانشهرهاي تهران، اصفهان، يزد و اهواز موضوعي غير محتمل است و جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد.

به گزارش ايرنا از سازمان محيط زيست،سعيد متصدي با بيان اينكه در برخي رسانه ها خبرهايي مبني بر آلودگي ذرات گرد و غبار به مواد راديو اكتيو منتشر شده است، افزود: شايد زمينه اين شايعات استفاده ارتش آمريكا از جنگ­ افزارهاي آلوده به مواد راديو اكتيو و انتقال آن توسط ذرات ريزگرد و غبار به كشور باشد.

به گفته وي، بررسي ها و تحقيقاتي كه در اين زمينه در كشور انجام شده است حكايت از عدم آلودگي ذرات به مواد راديو اكتيو در حدي كه به محيط انساني آسيب برساند، دارد.

متصدي تصريح كرد: البته امكان انتقال آلودگي­ هاي ناشي از ورود فاضلاب­ هاي شهري و صنعتي به شبكه زهكشي تالاب هاي داخلي و به دنبال آن خشك شدن بسياري از آنها در پي خشكسالي هاي اخير، وجود دارد كه نتايج تحقيقات انجام شده تا اين زمان حكايت از عدم ورود اين آلودگي ها به مناطق مسكوني شهري و روستايي دارد.

معاون سازمان حفاظت محيط زيست از تهيه طرحي جامع براي بررسي و پايش مستمر تركيب شيميايي و آلاينده هاي همراه ذرات گرد و غبار خبر داد و گفت: نتايج اين طرح در آينده پاسخگوي نگراني هايي كه گاهي مطرح مي شود، خواهد بود.

وي تاكيد كرد: آلودگي راديو اكتيو گرد و غبارهاي با منشا داخلي كه در سال جاري شاهد وقوع متعدد آن در كلان شهرهاي تهران، اصفهان، يزد و اهواز بوديم، موضوعي غير محتمل است و جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد.

علمي **9014**1599
۰ نفر