۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 81400603
T T
۰ نفر
42 آزمايشگاه دانش آموزي فناوري نانو در كشور راه اندازي مي شود

اروميه - ايرنا - مسئول بخش دانش ‌آموزي كارگروه ترويج و آموزش ستاد نانو از راه‌اندازي 42 آزمايشگاه دانش‌آموزي فناوري نانو در پژوهش ‌سراهاي كشور تا پايان سال جاري خبر داد.

امير قربانعلي روز سه شنبه در مراسم افتتاح نهمين آزمايشگاه فناوري نانو در سلماس كه با حضور جمعي از مسئولين در پژوهش سراي اين شهرستان برگزارشد، افزود: در حال حاضر آزمايشگاه دانش‌ آموزي فناوري نانو در هشت استان تهران، خراسان رضوي، خراسان شمالي، همدان، سمنان، مازندران، اصفهان و فارس راه‌اندازي شده و فعال هستند.

وي اضافه كرد: تا پايان سال با راه‌اندازي اين آزمايشگاه‌ها در ساير استان‌ها، تعداد آزمايشگاه‌هاي دانش‌آموزي نانو به 50 آزمايشگاه مي رسد.

وي اظهار كرد: برنامه راه‌اندازي و تجهيز آزمايشگاه‌هاي دانش‌آموزي فناوري نانو با محصولات ساخت داخل با همكاري وزارت آموزش و پرورش و ستاد توسعه فناوري نانو از ابتداي سال 1391 آغاز شده و آموزش عملي فناوري نانو، هدايت و سازمان‌دهي فعاليت‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي دانش‌آموزان و تقويت حس خودباوري ملي در دانش‌آموزان از اهداف اجراي اين طرح هستند.

مسئول بخش دانش ‌آموزي كارگروه ترويج و آموزش ستاد نانو ادامه داد: بخشي از هزينه‌هاي تجهيز و راه‌اندازي اين آزمايشگاه‌ها از سوي ستاد توسعه فناوري نانو و بخش ديگر از سوي آموزش و پرورش استان و مابقي توسط معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تامين مي‌شود.

قربانعلي گفت: در حال حاضر ايران در سطح جهاني رتبه خوبي در مقالات علمي ISI در زمينه نانو دارد و مي‌توان گفت تنها كشوري هستيم كه دانش‌آموزانش در اين سطح گسترده با علوم و فناوري نانو آشنا هستند و در اين زمينه پژوهش و فعاليت مي‌كنند.

مدير آموزش وپرورش سلماس هم در اين مراسم گفت: براي راه اندازي وتجهيز اين آزمايشگاه، دو ميليارد و640 ميليون ريال هزينه شده است.

سيد الهوردي قريشي افزود: از اين اعتبار 800 ميليون ريال توسط خيرين شهرستان و بقيه از محل اعتبارات معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تامين شده است.

وي اضافه كرد: اين آزمايشگاه در راستاي افزايش عمق يادگيري دانش آموزان وهمچنين پيشرفت اقتصاد دانش بنيان و نهادينه كردن تفكر پژوهش در بين دبيران و دانش آموزان استان و شهرستان سلماس راه اندازي شده است.

34 هزار و 500 دانش آموز در 183 مدرسه سلماس مشغول فعاليت هاي آموزشي هستند.

سلماس يكي از شهرهاي شمال استان آذربايجان غربي است.

7127/8136

سرخط اخبار استان‌ها