۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۲
کد خبر: 81399741
T T
۰ نفر
معاون استاندار: خوزستان در تعمير شناورخودكفا شد

اهواز- ايرنا- معاون سياسي ، اجتماعي استانداري خوزستان گفت: استان خوزستان در زمينه تعمير شناور خودكفا شده است.

«فرج ا... خبير» دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: با فعاليت و سرمايه گذاري شركت شناورسازان صنعت دريا در شهرستان هنديجان، از اين پس كار تعمير شناورها در خوزستان انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: با آغاز فعاليت اين شركت، نياز خوزستان به ساير كشورها براي ساخت و تعمير و آب گيري شناورها تا 500 تن برطرف شده، و اين خود يك گام رو به جلو براي خوزستان است و از خروج ارز و سرمايه جلوگيري خواهد مي شود.

معاون سياسي ، اجتماعي استاندار خوزستان گفت: اين شركت زمينه اشتغال 100 نفر را به طور مستقيم فراهم كرده، و تعميرات اساسي 150 شناور را با موفقيت به انجام رسانده است.

خبير افزود: با توجه به نبود موارد مشابه اين دستگاه در استان هاي مجاور ، تعميرات اساسي شناورهاي ساير استان ها مانند بوشهر در اين شركت انجام مي شود.

و ي گفت:بومي كردن ساخت جرثقيل آبگيري شناورها،و خارج كردن دانش ساخت آن كه در اختيار برخي كشورهاي غربي بود،از كارهايي است كه با سرمايه گذاري 130 ميليارد ريالي در اين شركت انجام شده است.

وي با اشاره به اهميت شهرستان هاي ساحلي ادامه داد:اهميت به شهرستان هايي كه در كرانه هاي ساحلي قرار دارند از سياست هاي دولت است و كار را بايد به نحوي دنبال كرد كه امكان توسعه بيشتر و رشد جمعيتي در اين شهرستان ها فراهم شود.

فرماندار هنديجان نيز با اشاره به بومي شدن تعمير شناور در خوزستان گفت: گام نخست اين تعميرگاه در شهرستان خرمشهر احداث شده بود كه گام دوم اين طرح در هنديجان اجرا شد.

« احمد جعفري نسب» افزود: در گذشته تعمير شناورها در خوزستان به كشورهاي حاشيه خليج فارس فرستاده مي شد.

وي بيان داشت: ساير استان هاي كشور نيز مي توانند براي تعمير شناورهاي خود به اين شركت در هنديجان مراجعه كنند.

7158/640 / 1539
۰ نفر