بالا بودن نرخ سود بانكي دليل كاهش جذابيت و افت شاخص بورس

تهران - ايرنا - مديرعامل كارگزاري بانك مسكن، بالا بودن نرخ سود بانكي را يكي از دلايل عدم جذابيت بازار سرمايه و افت شاخص بورس ذكر كرد.

محمد كفاش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، اظهار داشت: وقتي سود بانكي بالا باشد و سرمايه گذار سود خود را بدون ريسك از طريق بانك به دست مي آورد و ديگر رغبتي براي سرمايه گذاري و ورود به بازار سرمايه نخواهد داشت.

وي با اشاره به تاثيرپذيري بازار سرمايه از مسائل داخلي و خارجيف ادامه داد: علاوه بر بالا بودن سود بانكي، مشخص نبودن نتيجه مذاكرات هسته اي هم در افت يا ثبات شاخص ها تاثير گذاشته بنابراين حل شدن اين دو مساله مي تواند بازار سرمايه را نيز از ركود خارج كند.

مديرعامل كارگزاري بانك مسكن خاطرنشان كرد: بازار سرمايه ما از جذابيت لازم برخوردار نيست و براي تقويت بازار بايد جذابيت هايي ايجاد كنيم تا با وجود سود 26 درصدي بدون ريسك در بانك ها اما سرمايه گذاران بدون ترس از ريسك به سمت بازار سرمايه بروند تا از اين طريق معاملات افزايش و بازار رونق بگيرد.

وي اضافه كرد: همچنين بايد يك بازده بالاتري هم نسبت به ديگر بازارهاي موازي در بورس وجود داشته باشد تا ميل به سرمايه گذاري در اين بازار بيشتر شود، در غير اين صورت حجم سرمايه گذاري هم با كاهش ميل به سرمايه گذاري در بورس همراه و شاخص ها هم با افت مواجه مي شوند.

كفاش گفت: كاهش سود بانكي موجب كاهش جذابيت هاي سرمايه گذاري در بانك ها شده و بازار بورس را فعال تر مي كند.

وي با اشاره به وضعيت كنوني بازار نيز گفت: الان بهترين فرصت براي ورود سرمايه گذاران است و كساني كه مي خواهند 6 ماهه خريد كنند، بهتر است به دنبال سهامي كه به كف قيمت رسيده باشند ضمن اينكه مي توانند از طريق مجمع هم خريد كنند.

مديرعامل كارگزاري بانك مسكن با توصيه به سرمايه گذاران خرد، تصريح كرد: اين سرمايه گذاران براي ورود به بازار نبايد مستقيم وارد شوند بلكه به صورت غيرمستقيم و از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري كه ريسك كمتري دارند، وارد بازار شده و خريد كنند.

اقتصام(4)س.م**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد