۳ آذر ۱۳۹۳، ۱:۰۵
کد خبر: 81398500
T T
۰ نفر
وزیرخارجه آلمان: توافق هسته ای اهمیت راهبردی بالایی دارد

برلین - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان با تاكید بر ادامه تلاش های سخت و فشرده ایران و 1+5 برای دستیابی به توافق در آخرین ساعات باقیمانده تا پایان مهلت تعیین شده 24 نوامبر، گفت: توافق در مذاكرات هسته ای از اهمیت راهبردی بسیار بالایی برای منطقه و جهان برخوردار است.

به گزارش ایرنا، فرانك والتر اشتاین مایر كه به عنوان یكی از وزیران امور خارجه گروه 1+5 از روز شنبه به مذاكرات وین 8 پیوسته است، یكشنبه شب بعد از دیدارهای دو جانبه با همتایان آمریكایی و ایرانی خود در حاشیه ششمین روز مذاكرات در گفت و گو با تلویزیون آلمان، افزود: طرف ایرانی بدنبال تمدید مذاكرات نیست و برای دستیابی به توافق به صورت جدی تلاش می كند و این بسیار خوب است.

اشتاین مایر با تاكید براینكه توافق هسته ای از اهمیت راهبردی بسیار بالایی برخوردار است، گفت: اگر در مذاكرات هسته ای با ایران به توافق برسیم، این موضوع بی تردید به حل بسیاری از مشكلات خاورمیانه از جمله بحران سوریه و از بین بردن تروریسم داعش در منطقه كمك بسیاری خواهد كرد.

وزیرامورخارجه آلمان در عین حال نسبت به آنچه 'ناكامی احتمالی' در مذاكرات هسته ای تا 24 نوامبر خواند هشدار داد و گفت: اگر حتی در این مرحله از مذاكرات نیز به توافق نرسیم باید بدنبال امكاناتی باشیم كه روند مذاكرات دوباره ادامه یابد.

اروپام*4*456* 1701** 3404
۰ نفر