۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۴۴
کد خبر: 81396654
T T
۰ نفر
خيرين اسلام آباد غرب دو قطعه زمين به جمعيت هلال احمر اهدا كردند

اسلام آباد غرب - ايرنا - دو نيكوكار از اهالي اسلام آباد غرب دو قطعه زمين به مساحت 400 و يكهزار متر مربع را به جمعيت هلال احمر اهدا كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، سفرنامه «سلامت و اميد» جمعيت هلال احمر روز شنبه در نخستين مرحله از چهارمين سفر استاني خود در شهرستان اسلام آباد غرب حضور يافت.



** يكهزار و 110 نفر ويزيت رايگان شدند

16 پزشك متخصص و پيراپزشك با حضور در سالن سرپوشيده شهيد شهبازي اين شهرستان يكهزار و 110 نفر را ويزيت رايگان كردند.

اين ويزيت شامل تست قند خون، فشار خون و ساير خدمات بود.



** حضور 500 نفر از عوامل امدادي در مراسم

در اين مراسم 500 نفر از عوامل امدادي، هشت دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس - آمبولانس، دو دستگاه خودروي فوريت هاي پزشكي و يك دستگاه آتش نشاني در محل مستقر بودند.



** كشاورز نيكوكار

در اين مراسم يك كشاورز نيكوكار به نام «سيدمجتبي موسوي» زميني را به مساحت 400 مترمربع براي احداث خانه داوطلبين در روستاي قلعه شيان در جهت آموزش در امر سلامت و گسترش فرهنگ داوطلبانه اهدا كرد.

همچنين «عبدالصمد جليليان» يكي از نيكوكاران اين شهرستان زميني را به مساحت يكهزار مترمربع در روستاي قلعه هرسان به منظور احداث پايگاه امداد و نجات جاده اي اهدا كرد.

وي دليل اين امر خداپسندانه را جلوگيري از بروز تلفات زياد جاده اي عنوان كرد.



** حضور مجمع خيرين سلامت كشور

مجمع خيرين سلامت كشور با برپايي يك چادر در اين مراسم، كمك هاي خيرين را براي ساخت و راه اندازي مراكز درماني در عتبات عاليات جمع آوري كردند.

اين مجمع و جمعيت هلال احمر براساس يك تفاهمنامه در زمينه جذب خيرين و نيكوكاران براي راه اندازي خانه داوطلب تخصصي «سلامت و اميد» مشاركت مي كند.



** حضور چشمگير دانش آموزان

در اين مراسم دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي با حضور گسترده خود حال و هواي خاصي به ورزشگاه شهيد شهبازي بخشيدند.

در اين ميان حضور زنان و مردان با لباس هاي محلي نظر هر بيننده اي را به خود جلب مي كرد.

شركت كنندگان در اين مراسم پرچم هايي با آرم سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر در دست داشتند.



** نقاشي دانش آموزان و ثبت آرزوهاي آنها بر آن

در اين مراسم يك نقاش در ابتكاري جالب با قرار دادن دانش آموزان بر روي بوم نقاشي كه روي زمين قرار داشت و خطوطي را دور بدن آنها رسم كرد، سپس اين خطوط با رنگ هاي مورد علاقه دانش آموزان تزيين شد و در قسمت فوقاني آن دانش آموزان مشخصات خود را به همراه آرزوهايشان مي نوشتند.

قرار است اين نقاشي ها در نمايشگاهي كه به همين منظور در سال 94 برگزار مي شود نمايش داده شود.



سفرنامه «سلامت و اميد» پيشتر با حضور در استان هاي گلستان، اصفهان و لرستان خدمات خود را به 10 هزار و 718 نفر از مردم محروم اين استان ها ارائه كرده است.

خدمات سفرنامه «سلامت و اميد» با رويكرد پيشگيري در حوزه سلامت از طريق ارائه مشاوره هاي پزشكي، تست قند خون و فشار خون، غربالگري سرطان هاي شايع زنان، خدمات سلامت به سالمندان و راه اندازي خانه هاي سلامت و اميد به صورت رايگان انجام مي شود.

استان كرمانشاه با يك ميليون و 945 هزار و 227 نفر جمعيت از شمال به استان كردستان، از جنوب به استان لرستان و ايلام، از شرق به استان همدان و از غرب به كشور عراق محدود مي­شود.

اين استان داراي 14 شهرستان، 31 شهر، 31 بخش و 86 دهستان است.

استان ايلام مقصد بعدي سفرنامه «سلامت و اميد» است.

خراسان جنوبي، سيستان وبلوچستان، خوزستان، كرمان و بوشهر نيز استان هاي ديگري هستند كه در انتظار سفرنامه «سلامت و اميد» هستند.

اجتمام(3) ** 1880**م.ب ** 3377 ** 1071

سرخط اخبار جامعه