۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۲۳
کد خبر: 81396621
T T
۰ نفر
عسلويه بعنوان محل دايمي نمايشگاه تخصصي نفت و گاز انتخاب شد

بو.شهر- ايرنا - مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: پايتخت انرژي كشور بعنوان يكي از چهار نقطه برپايي نمايشگاههاي تخصصي نفت، گاز و پتروشيمي انتخاب شده است.

به گزارش ايرنا مهدي يوسفي روز شنبه در آيين گشايش ششمين نمايشگاه تخصصي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در بوشهر افزود: هم اينك نمايشگاه تخصصي نفت وگاز در تهران و استان هاي بوشهر، خوزستان و فارس سالانه برگزار مي شود كه براي استفاده بهينه از اين فرصت از سال آينده اين نمايشگاه در عسلويه و همجوار با تاسيسات پارس جنوبي برگزار خواهد شد.

وي يادآورشد: اهميت صنعت نفت در كشور بركسي پوشيده نيست و اين اهميت در استان بوشهر بدليل بالاترين ميزان توليد نفت و گاز و نقش آفريني آن در اقتصاد ملي به نسبت كشور دوچندان است.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس اضافه كرد:برهمين اساس برگزاري نمايشگاه تخصصي نفت، گاز و پتروشيمي در استان بوشهر امري مناسب و شايسته است و وزارت نفت نيز براي تحقق آن حمايت و پشتيباني لازم را انجام مي دهد.

وي گفت: وزارت نفت به تبع دولت تدبير و اميد برنامه و تحولات مهمي را در صنعت نفت در دستور كار دارد طوريكه حجمي از فعاليت ها كه هم اينك در زمينه توليد در پارس جنوبي وجود دارد در طول ساليان گذشته بي نظير است.

يوسفي ادامه داد: هم اينك به طور همزمان 10 رديف پالايشگاهي در خشكي و شش سكوي دريايي در پارس جنوبي در مرحله پيش راه اندازي و بهره برداري است كه با انجام آن تا پايان امسال بيش از 100 ميليون متر مكعب گاز به ظرفيت كشور افزوده خواهد شد.

وي با بيان اينكه بهره برداري از اين طرح ها نيازمند همراهي همه بخش هاست گفت: ارايه توانمندي بخش خصوصي و برنامه هاي صنعت نفت در نمايشگاه بستر مناسبي براي بروز قابليت ها و استعدادهاي فعالان اين بخش است .

يوسفي با تاكيد بر تكيه بر قابليت هاي داخلي افزود: اگر توسعه وابسته به توليد و محصولات خارجي باشد سياست هاي كشورهاي ديگر بر ميزان نقش آفريني اين صنعت در شكوفايي كشور تاثير منفي دارد اما به هر ميزان به توانمندي داخلي تكيه كنيم حاشيه و بستر امن تري براي توسعه فراروي ما خواهد بود.

عضو هيات مديره نمايشگاه بين المللي بوشهر و مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي بوشهر نيز در اين آيين گفت: مجموعه هاي نفت ، گاز و پتروشمي مستقر در استان بوشهر به عنوان فرزندان اين استان هستند كه خواه اين نگاه بين مديران حاكم باشد يا نه چيزي از اين واقعيت كم نمي كند.

عبدالله آورا افزود: بنابرين ارتباط بين فرزند و والدين فقط اقتصادي نيست و يك سري رسالت فرزند در قبال والدين خود دارد برهمين اساس شركت هاي مستقر در استان بوشهر هرچند رويكرد سرمايه گذاريشان ملي باشد اما از شيره جان اين استان استفاده مي كنند و به اين مرحله رسيده اند.

وي يادآورشد: شركت نمايشگاههاي بين المللي بوشهر برنامه هاي مهمي براي تقويت زيرساخت ها ي نمايشگاهي دارد كه تحقق اين مهم در گرو حمايت بخش خصوصي و دولتي است.

ششمين نمايشگاه تخصصي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي با حضور معاون وزير نفت در امور مهندسي، استاندار، امام جمعه و دو تن از نمايندگان بوشهر در مجلس شوراي اسلامي وشماري از شركت هاي دولتي و بخش خصوصي افتتاح و از يكم تا چهارم آذر در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي بوشهر برپاست.

اين نمايشگاه در زميني به مساحت سه هزارو شش متر مربع و يكهزارو 800 متر مربع سالن اصلي برگزار شده و از ساعت 9 الي 14 پذيراي عموم بازديدكنندگان خواهد بود.ك/2

628