۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸
کد خبر: 81395772
T T
۰ نفر
داوطلبین هلال احمراستان كرمانشاه بیش از هشت هزار واحد خون اهدا كردند

اسلام آباد غرب- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر كرمانشاه گفت: بیش از هشت هزار واحد خون توسط داوطلبین این جمعیت در هفت ماه نخست امسال اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «عادل شفیعی» روز شنبه در نخستین مرحله از سفرنامه سلامت و امید در شهرستان اسلام آباد غرب افزود: جمعیت هلال احمر كرمانشاه طی مدت یاد شده، 300 كاروان سلامت را نیز در نقاط مختلف راه اندازی كرده است.

شفیعی گفت:‌ همچنین طی این مدت بیش از 200 پزشك داوطلب به بیش از 13 هزار روستایی در مناطق محروم استان خدمات درمانی و دارویی رایگان ارایه كردند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر كرمانشاه در همین مدت با اجرای كاروان های نیكوكاری بالغ بر 15 هزار سبد كالا میان نیازمندان توزیع كرده است.

شفیعی گفت: حوزه فعالیت های جمعیت هلال احمر تنها به امداد و نجات محدود نمی شود و اموری همچون امور بشردوستانه و داوطلبانه به اقشار مختلف جامعه نیز از جمله فعالیت های این جمعیت به شمار می آید.



** حضور پنج هزار داوطلب جمعیت هلال احمر در اسلام آباد

فرماندار شهرستان اسلام آباد نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به كاروان سلامت و امید از حضور پنج هزار داوطلب عضو جمعیت هلال احمر در این شهر خبر داد.

«كرم محمدی» نقش سلامت در توسعه متوازن را اساسی و بی بدیل خواند و گفت: تحول در نظام سلامت یكی از برنامه های دولت یازدهم است كه بی تردید سفر كاروان سلامت و امید در راستای توسعه متوازن و تحول در سلامت صورت گرفته است.

وی ضمن تبریك فرارسیدن هفته بسیج ، اعضای داوطلبان جمعیت هلال احمر را دارای روحیه بسیجی خواند و اظهارداشت: این افراد متناسب با نامگذاری سال 1393 با مدیریت جهادی در هنگامه خطر همواره حاضر هستند و مانند دریای خروشان با عزم ملی فعالیت می كنند.

سفرنامه «سلامت و امید» پس از حضور در استان های گلستان، اصفهان و لرستان اكنون به كرمانشاه رفته است.

سازمان داوطلبان هلال احمر با هدف پیشگیری و در جهت كمك به افزایش سلامت جامعه این سفرنامه را در مناطق و روستاهای محروم كشور و در 12 استان راه اندازی كرده است.

هشت استان باقی مانده تا پایان سال از خدمات سفرنامه بهره مند می شوند.

استان كرمانشاه با یك میلیون و 945 هزار و 227 نفر جمعیت از شمال به استان كردستان، از جنوب به استان لرستان و ایلام، از شرق به استان همدان و از غرب به كشور عراق محدود می­شود. این استان دارای 14 شهرستان، 31 شهر، 31 بخش و 86 دهستان است.

اجتمام(3)**1880**ل.الف.ی**1776
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه