۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۸:۳۳
کد خبر: 81393685
T T
۰ نفر

سه خبر از شهرستان های فومن و شفت

۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۸:۳۳
کد خبر: 81393685
سه خبر از شهرستان های فومن و شفت

رشت - ایرنا - مدیر كمیته امداد امام خمینی(ره) فومن از اهدای 50 سبد كالا به كودكان نیازمند تحت پوشش و حمایت این نهاد در این شهرستان خبر داد.

'حسین جهانگیری' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون برای رفع سوء تغذیه 50 كودك زیر شش سال تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) فومن به میزان 240 میلیون و 273 هزار ریال در قالب اهدای سبد كالا از سوی این نهاد هزینه شده است.

وی افزود: كودكان زیر شش سال دارای سوء تغذیه، با شناسایی و معرفی شبكه بهداشت و درمان فومن، هر ماه سبد كالای غذایی رایگان شامل ، حبوبات ، لبنیات ، گوشت و … از سوی كمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان دریافت می كنند.

وی اضافه كرد: برای هر كودك زیر شش سال دارای سوء تغذیه ، ماهیانه مبلغ 600 هزار ریال بابت سبد كالای غذایی رایگان از سوی كمیته امداد اختصاص می یابد.ك/3

********

شفت - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شفت گفت: بیش از یكصد برنامه بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار 'محمدباقر میرسرایی' روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شهرستان شفت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز ایران اسلامی و هفته بسیج بیان داشت: این برنامه ها در زمینه های مختلف آمادگی رزمی و ارتقای آن، فرهنگی و هنری، علمی، اجتماعی، جهاد اقتصادی و محرومیت زدایی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری یادواره شهیدان والامقام در مناطق مختلف شهری و روستایی، ویزیت رایگان مردم مناطق روستایی با دعوت از بسیج جامعه پزشكی استان گیلان و بهداشت و درمان در روستای لاسك و حومه ، برپایی نشست های بصیرتی، برگزاری حلقه های صالحین با محوریت امر به معروف و نهی از منكر، همایش بزرگ خواهران بسیجی و ... از جمله برنامه هایی است كه بمناسبت هفته بسیج در شهرستان شفت اجرایی می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شفت همچنین از اعزام 270 نفر از دانش آموزان دختر این شهرستان در آستانه هفته گرامیداشت بسیج به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

وی اضافه كرد: این تعداد دانش آموز دختر از مناطق عملیاتی جنوب كشور همچون دهلاویه ، طلایه، اروند كنار و شلمچه بازدید می كنند.

وی اظهار كرد: آشنایی دانش آموزان بسیجی و دیگر اقشار بسیج با شجاعت و فداكاری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از اهداف اصلی راه اندازی كاروانهای راهیان نور است.ك/3

*******

شفت - رییس اداره محیط زیست شفت گفت: یك واحدآلاینده محیط زیست در این شهرستان به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی به پرداخت پنج میلیون ریال جریمه نقدی محكوم شد.

'علی فرهی‌' عصر چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا افزود: یك واحد آلاینده در شهرك صنعتی شفت به دلیل رهاسازی فاضلاب صنعتی به طبیعت محیط اطراف پس از بررسی به عمل آمده، در مراجع ذیصلاح قضایی به پرداخت پنج میلیون ریال جزای نقدی محكوم شده است.

وی با بیان اینكه در پی این تخلف،این واحد آلاینده محیط زیست در شفت پلمپ شده است، اضافه كرد: ماه گذشته این واحد آلاینده در شهرك صنعتی به دلیل رهاسازی فاضلاب واحد خود به محیط زیست اطراف از سوی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان مورد شكایت قرار گرفته بود.

رییس اداره محیط زیست شفت همچنین از محكومیت چهار ماهه برای متخلف برداشت كننده غیر مجاز شن و ماسه از بستر یكی از رودخانه های شهرستان خبرداد.

فرهی بیان كرد: این فرد متخلف پس از طی مراحل دادرسی، به مدت چهار ماه حبس تعزیری محكوم شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون و در پی دستور كتبی دادستان شفت مبنی بر برخورد با برداشت كنندگان غیرمجاز شن و ماسه در سطح این شهرستان ، یگان حفاظت این اداره با متخلفان برخورد جدی خواهد كرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با اشاره به اینكه همه اقشار مردم برای حفاظت از محیط زیست خود مسوولیت دارند، از مردم دوستدار طبیعت خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت اطلاع دهند.

شهرستان شفت با دو بخش مركزی و احمدسرگوراب و دو شهر شفت و احمدسرگوراب و یكصد و دو روستا و بیش از 64 هزار نفر جمعیت، در 25 كیلومتری غرب مركز استان گیلان قرار دارد.ك/3

7294/ 603

سرخط اخبار استان‌ها