انگشت اتهام رسانه هاي كره جنوبي بسوي داور ديدار با ايران /روايت كره‌اي ها از شكست مقابل ياران كي روش

پكن - ايرنا - پيروزي تيم ملي فوتبال ايران برابر كره جنوبي كه به مذاق رسانه هاي كره اي خوش نيامده است باعث شده آنان در بررسي و تحليل‌هاي خود از اين بازي، واكنش هاي متفاوتي داشته باشند.

رسانه‌هاي كشور كره جنوبي با ابراز نارضايتي از نتيجه بدست آمده، انگشت اتهام را بسوي داور ديدار نشانه گرفته و پيروزي تيم ايران را ماحصل قضاوت اشتباه داور مسابقه دانستند و همچنان از آن گله مندند.

به باور اين رسانه ها، تيم ملي فوتبال ايران برتري خود در اين ديدار دوستانه را بايد مديون داور مسابقه باشد كه با اشتباه خود اين پيروزي را براي آنان به ارمغان آورده است.

به گزارش ايرنا، پيكار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي كه عصر سه شنبه در ورزشگاه آزادي تهران انجام گرفت، به ظاهر مصافي دوستانه و تداركاتي بود اما در اصل اهميت زيادي براي دو تيم هميشه رقيب و مدعي غرب و شرق آسيا داشت، مصافي كه هيچ يك از دو تيم نمي خواستند نتيجه را واگذار كنند.

تيم ايران كه در جام جهاني 2014 برزيل بهتر از ساير نمايندگان قاره آسيا و از جمله كره جنوبي نتيجه‌گرفت، همچنان خواهان كسب برتري مقابل رقيب شرقي خود نظير دو بازي قبلي بود.

در نقطه مقابل كره‌اي‌ها كه از چندي قبل با حضور «اولي اشتيليكه»‌ آلماني متفاوت‌ با گذشته كار مي‌‌كردند، مي‌خواستند در خاك كشورمان و در قلب ايران، برنده شده و مانع باخت‌هاي پي‌درپي شوند.

اما وقتي در اين مصاف، ايران با گل دقيقه 82 سردار آزمون برنده شد، برتري ايران بر كره در رده ملي همچنان ادامه يافت.

بعد از ثبت اين نتيجه، البته رسانه‌هاي كره‌اي واكنش تندي به اين بازي از خود نشان دادند و باخت از ايران را نپذيرفتند.

يكي از اين رسانه هاي كه تحليل نسبتا تندي به اين بازي داشت، «روزنامه دونگانيوز» چاپ سئول بود.

اين نشريه در گزارش خود به صراحت اعلام كرد كه نبايد تيم ملي فوتبال جنوبي را بازنده اين بازي دانست چرا كه اين تيم در واقع به داور بازي باخته است.

اين نشريه نوشت: گل برتري تيم ايران حاصل خطايي بود كه داور به اشتباه آن را به تيم ايران هديه داد.

دونگا نيوز ادامه داد: برخلاف آنچه داور تشخيص داد، گل سردار آزمون در دقيقه 82 خطا بود. او روي دروازه‌بان كره مرتكب خطا شد و داور نسبت به اين مساله بي ‌توجهي كرد.

اين نشريه همچنين عملكرد داور در نيمه اول بازي را هم به باد انتقاد گرفت و مدعي شد: داور مسابقه نسبت به خطاهاي بازيكنان ايراني به خصوص در نيمه اول بازي هم قضاوت خوبي نداشت، خطاهاي كه هر يك مستحق دريافت كارت بودند.

خبرگزاري كره جنوبي (يونهاپ) نيز در گزارشي اين گل را جنجالي توصيف كرد و نوشت: چنانچه داور مسابقه دقت بيشتري بر بازي داشت، چنين نتيجه اي رقم نمي خورد.

تيم ملي فوتبال ايران در اين بازي كه به قضاوت والنتيو كئوالنكو از ازبكستان و با كمك نامور سايد كامسيروف و عليشر عثمانوف در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي تهران برگزار شد با يك گل به پيروزي رسيد.

تيم ملي فوتبال كره جنوبي با هدايت «اولي اشتيليكه» آلماني، تاكنون دو شكست برابر تيم هاي پاراگوئه و كاستاريكا و يك پيروزي برابر اردن داشته است.

ديدار تداركاتي دو تيم ايران و كره جنوبي به منظور كسب آمادگي براي شركت در جام ملت هاي آسيا صورت گرفت.

مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا با حضور 16 تيم و طي روزهاي 19 دي تا 11 بهمن ماه سالجاري در استراليا برگزار مي شود و تيم ملي فوتبال ايران با تيم هاي امارات، قطر و بحرين در گروه سوم قرار دارد.

همچنين تيم هاي استراليا، كره جنوبي، عمان و كويت در گروه اول، ازبكستان، عربستان، چين و كره شمالي در گروه دوم و ژاپن، اردن، عراق، قهرمان چلنج كاپ 2014در گروه چهارم اين مسابقات قرار دارند.

آساق ** 1597 ** 1917

سرخط اخبار جهان