۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 81390990
T T
۰ نفر
زمينه توسعه روستاهاي ماسال با بهبود زيرساخت هاي گردشگري فراهم مي شود

رشت - ايرنا - بخشدار مركزي ماسال گفت: با بهبود زيرساخت هاي گردشگري، زمينه توسعه روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان فراهم مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا،حميد رضايي روز سه شنبه در همايش آموزش قوانين و انضباط مالي دهياري ها كه با حضور دهياران و رؤساي شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش مركزي ماسال در سالن اجتماعات فرمانداري ماسال برگزار شد؛ بر ايجاد درآمد براي دهياري ها از طريق بهبود زيرساخت هاي گردشگري در راستاي توسعه روستاهاي بخش مركزي ماسال تاكيد كرد.

وي با تاكيد بر رعايت نظم و انضاط مالي و اصول برنامه ريزي در دهياري ها، از دهياران خواست با افزايش اطلاعات خود در خصوص قوانين و رويه هاي مالي و رعايت انضباط مالي، مانع ايجاد زمينه هاي فساد مالي در دهياري ها شوند.

رضايي قانونمداري و انضباط مالي را يكي از برنامه هاي دولت تدبير و اميد دانست و يادآور شد: بودجه نويسي، پيش بيني درآمدهاي محلي و مشخص كردن محل هزينه ها منطبق با نياز هر روستا، ما را به انضباط مالي نزديك خواهد كرد و زمينه تجميع امور مالي و نظارت بر عملكرد دهياران را فراهم مي آورد.

بخشدار مركزي ماسال شناخت مسائل و مشكلات بخش مركزي اين شهرستان از طريق افزايش ميزان بازديدها و ديدار چهره به چهره با مردم را از اولويت هاي كاري اين مجموعه در چند ماه گذشته عنوان كرد.

وي افزود: با استفاده از شناسايي مشكلات پيش روي توسعه بخش و برنامه ريزي دقيق به دنبال اين هستيم تا با افزايش امكانات رفاهي در روستاها و بهبود وضعيت معيشتي روستاييان، مزيت اقتصادي ماندگاري در روستاهاي بخش مركزي ماسال را افزايش دهيم و مانع از مهاجرت روستائيان به شهر شويم.

رضايي توجه به فرصت هاي محيطي بخش مركزي از جمله ييلاقات زيبا و منحصر بفرد را بسيار مهم ارزيابي و تصريح كرد: با برنامه ريزي صحيح در جهت افزايش زيرساخت هاي گردشگري در سطح بخش مي توانيم موجبات بهبود وضعيت اقتصادي مردم در روستاها را فراهم آوريم.

وي ايجاد و تجهيز بوستان هاي روستايي در مسير جاده ييلاقات ماسال را از جمله پروژه هاي در حال پيگيري اين بخشداري عنوان كرد و گفت: به واسطه حضور گردشگران در اين روستاها مي توان موجبات درآمدزايي و در نهايت عمران و آباداني روستا را فراهم كرد.

بخشدار مركزي ماسال يادآور شد: شركت تعاوني دهياران يكي ديگر از مهمترين اركان پيشرفت پروژه هاي روستايي و افزايش درآمد دهياري ها محسوب مي گردد كه با تصويب تعاوني دهياران مبني بر تجهيز تعاوني دهياران به ماشين آلات لازم، به دنبال فعال تر كردن اين تعاوني و ايجاد درآمد اقتصادي براي روستاها هستيم.

رضايي برگزاري جشنواره ورزش هاي بومي محلي، صنايع دستي غذاهاي سنتي ماسال در شهريور ماه سال جاري را از جمله برنامه هاي بخشداري مركزي در راستاي بهبود وضعيت گردشگري بخش ارزيابي كرد.

وي افزود: حمايت از توليد و بازاريابي صنايع دستي نيز از ديگر اولويت هاي بخشداري مركزي محسوب مي شود.

وي همچنين از دهياران خواست با تعامل با شوراهاي اسلامي روستا و بخش زمينه ارتقاء بيش از پيش وضعيت اقتصادي و اجتماعي بخش مركزي و افزايش درآمد اقتصادي در روستاها را فراهم آورند.

در ادامه اين همايش قوانين مربوط به اسناد مالي و هزينه كردهاي دهياري ها از سوي مدرسين استانداري براي دهياران بخش مركزي ماسال تشريح شد.

شهرستان ماسال با دو بخش مركزي و شاندرمن در 45 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.ك/2

7295/695