۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵
کد خبر: 81390942
T T
۰ نفر
بخشدار:تيم هاي امداد و نجات در 35 روستاي هشترود تشكيل شد

مراغه - ايرنا - بخشدار مركزي هشترود گفت: تيم هاي امداد و نجات براي ارايه خدمات لازم در مواقع ضروري در 35 روستاي اين بخش تشكيل شده است.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، محمدرضا سليم پور در همايش دهياران بخش مركزي اين شهرستان افزود: اين تيم ها براي كمك به اهالي روستاها و روستاهاي اقماري در حوادث غيرمترقبه تشكيل شده است.

وي با بيان اينكه اين تيم ها در دهياري هاي روستاهاي پر جمعيت تشكيل شده تا در مواقع بروز حوادث با بخشداري مركزي و فرمانداري در ارتباط باشند، اظهار كرد: اعضاي اين تيم ها شش نفر و متشكل از دهيار، رييس شوراي اسلامي، اعضاي فعال هلال احمر، فرمانده پايگاه، مسوول خانه بهداشت و روحاني مسجد است.

بخشدار مركزي هشترود ادامه داد: اين تيم ها در بروز حوادث طبيعي مانند سيل، زلزله و سوانح جاده اي، تا هنگام رسيدن گروه متخصص امداد و نجات، اقدامات اوليه امداد و نجات را ارايه مي دهند.

سليم پور يادآوري كرد: در 12 روستاي بخش مركزي نيز صندوق خرد مالي از سوي دهياران براي ارايه تسهيلات كم به روستاييان تشكيل شده است.

رييس مخابرات هشترود نيز در اين همايش از تجهيز 35 روستاي اين شهرستان به اينترنت پرسرعت با صرف بيش از 44 ميليارد ريال خبر داد و گفت: در اين روستاها به لحاظ امنيتي از تجهيزات فيبر نوري و DLC استفاده شده است.

اردشير آزادي افزود: اگر اينترنت به صورت سنتي به روستاهاي اين منطقه ارايه مي شد، تعداد روستاهاي بهره مند از اين خدمات به 62 روستا مي رسيد.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعيت در 120 كيلومتري جنوب شرق تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

7486/590/245