۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۱۸
کد خبر: 81390226
T T
۰ نفر
طرح خط انتقال آب از سد تالوار با قوت در حال اجرا است

همدان-ايرنا-معاون برنامه‌ ريزي فرماندار همدان گفت: طرح خط انتقال آب از سد تالوار با قوت در حال اجرا بوده و هيچ توقفي در تكميل اين طرح وجود نداشته است.

به گزارش ايرنا 'محمد علي محمدي'روز دوشنبه در كميته برنامه ريزي شهرستان همدان با انتقاد از درج برخي شايعات در رسانه ها مبني بر توقف اجراي اين طرح افزود: خط انتقال آب از سد تالوار با تخصيص يك هزار و 900 ميليارد ريال اعتبار ادامه يافته و هم اكنون نيز عمليات اجرايي اين سد در حال اجرا است.

وي ادامه داد: با بهره برداري از اين خط انتقال بسياري از مشكلات ناشي از كم آبي و خشكسالي در سطح استان رفع خواهد شد.

معاون برنامه‌ريزي فرماندار همدان اعتبارات شهرستان همدان را 450 ميليارد ريال عنوان و اضافه كرد: خوشبختانه استان همدان در سالجاري در جذب اعتبارات وضعيت مناسبي دارد.

محمدي با اشاره به وضعيت نامطلوب روشنايي ورودي شهر همدان از سمت جاده ملاير نيز افزود: مسكن و شهرسازي بايد با توجه به اعتبارات و منابع مالي موجود نسبت به اصلاح اين وضعيت اقدام كند.

وي وضعيت ساخت مسكن مهر در شهرستان همدان را مثبت ارزيابي كرد و افزود: تاكنون 14 هزار واحد مسكن مهر در همدان احداث و تكميل شده است.

وي عنوان كرد: 60 ميليارد ريال اعتبار نيز براي هزينه كرد در بخش پروژه هاي ملي در نظر گرفته شده است كه اين رقم بايد براي تكميل طرح هاي ملي صرف شود.

وي با اشاره به مشكلات بخش كشاورزي شهرستان همدان نيز گفت: چهارمين دوره سرشماري كشاورزي به عنوان زيرساخت برنامه ‌‍ريزي حوزه كشاورزي شهرستان در قالب برنامه منسجمي انجام شد.

معاون برنامه ريزي فرمانداري همدان گفت: تعداد بهره‌برداران كشاورزي در سال هاي اخير كاهش يافته است اما سطح زير كشت در اين شهرستان روبه افزايش است كه با توجه كم آبي اين حوزه با چالش هاي مختلفي مواجه است.

وي اضافه كرد: استفاده از دستگاه‌هاي آبياري تحت فشار و سوق دادن به سمت گياهان كم‌آب‌براز جمله راهكارهاي برون رفت از اين چالش ها است.

وي همچنين از جذب 282 ميليارد ريال اعتبار از محل تملك دارايي به اين شهرستان خبر داد و افزود: 49 درصد از كل اين اعتبارات تاكنون به دستگاه ها ابلاغ شده است.

7530/2624

سرخط اخبار استان‌ها