۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81389469
T T
۰ نفر

سردار 25 ساله جبهه های جنگ مهمان شبكه یك سیما

۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 81389469

تهران-ایرنا-به مناسبت سالروز شهادت سردار سرلشكر پاسدار شهید مهدی زین الدین، مستند فرماندهان با نگاهی به زندگی این شهید از شبكه یك پخش می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در برنامه امشب ( دوشنبه) فرماندهان، كه ساعت 20:10 از شبكه یك پخش می شود زندگی شهید زین الدین از زبان دوستان و خانواده این شهید و همچنین نقش آفرینی های او در جبهه های جنگ مرور می شود.

پخش تصاویر مربوط به برگزاری بیست و یكمین یادواره سردار سرلشكر پاسدار شهید مهدی زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم از دیگر برنامه های امشب فرماندهان است.

مهدی زین الدین یكی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شركت كننده در جنگ ایران و عراق و فرمانده تیپ علی ابن ابیطالب (ع) بود.



** ویژه برنامه آزادسازی سوسنگرد در شبكه دو

شبكه دو سیما به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد، دوشنبه و سه شنبه 26 و 27 آبان دو ویژه برنامه را به همین مناسبت برای پخش آماده كرده است.

'ویژه برنامه آزادسازی سوسنگرد' مستندی گزارشی است كه به همت تأمین برنامه شبكه دو تهیه و تولید شده .این برنامه یادآور رشادتها و فداكاریهای رزمندگان سرافراز كشورمان در طی آن روزها بوده است.

'ویژه برنامه آزادسازی سوسنگرد'دوشنبه 26 آبان ساعت 20 به مدت 20 دقیقه و سه شنبه 27 آبان ساعت 19:45 به مدت 35 دقیقه از شبكه دو سیما پخش می شود.



** بازگشت صدای ماندگار رادیو به شبكه جوان

مهران دوستی گوینده موفق و پیشكسوت رادیو جوان بعد ازگذراندن دوره نقاهت جراحی قلب سرانجام به برنامه خودش كافه رادیو بازگشت.

كافه رادیو كاری از گروه جوان و فرهنگ شبكه جوان است كه به مسایل گوناگون فرهنگی و هنری روز می‌پردازد.

این برنامه روزهای شنبه تا چهارشنبه به بررسی رویداد ها در حوزه های سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، داستان، شعر و ادبیات اختصاص دارد.

برنامه كافه رادیو شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 به گویندگی مهران دوستی و تهیه كنندگی مهدی شاهرضایی و سیروس رجبی از آنتن شبكه رادیویی جوان پخش می شود.



** خوشبختی خانواده ها از نگاه برنامه 'خانه و خانواده'

این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 با گویندگی خانم آل عباس در رادیو ایران اجرا می شود .

علاقمندان می توانند برنامه خانه و خانواده رادیو ایران را روی موج FM ردیف 90 مگاهرتز و AMردیف 900 kHz دریافت كنند.



** كاهش قیمت طلا

برنامه 'مثلث اقتصادی' فردا به موضوع كاهش قیمت طلا می پردازد.

محمد كشتی آرای رئیس اتحادیه كشوری فروشندگان طلا و جواهر به همراه سعید زینعلی خان، كارشناس اقتصادی در برنامه فردا به مقوله كاهش قیمت طلا می پردازند.

مهدخت نعمت زاده، گزارشگر برنامه در مورد كاهش قیمت طلا گزارش مردمی ارائه خواهد داد.

این برنامه به تهیه كنندگی لیلایگانه شنبه تا پنج شنبه ساعت09:00به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

برنامه 'مثلث اقتصادی' به بررسی سه ضلع تولید ، توزیع و مصرف در اقتصاد می پردازد.



** فرش ایرانی و راه های رونق اقتصادی آن در سیما

بینندگان انگلیسی زبان شبكه سحر از دریچه 'منشور ایران' این هفته، وضعیت فرش ایرانی و راه های رونق اقتصادی آن را بررسی می كنند.

این برنامه به تهیه كنندگی مرتضی حسیبی طاهری به بحث و گفت و گو پیرامون محورهای مختلف مرتبط با فرش ایرانی و جایگاه آن در اقتصاد كشور اختصاص دارد.

به گفته طاهری در برنامه این هفته 'منشور ایران' كه هر هفته دوشنبه ها از سیمای انگلیسی شبكه سحر پخش می شود، محورها و موضوعاتی همچون 'عوامل جذابیت فرش ایرانی برای علاقه مندان خارجی'، 'پژوهش های ساختارمند و جایگاه آن در رونق یافتن تولید فرش ایرانی'، 'پژوهش های انجام شده در ایران در حوزه فرش و به طور كلی صنایع دستی'، 'رابطه فرش دستباف ایرانی و جذب گردشگر' و 'آخرین نوآوری ها در زمینه طرح و نقش و رنگ بندی فرش دستبافت ایرانی برای افزایش صادرات' مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

وی در مورد كارشناس این برنامه نیز گفت: نازیلا دریایی، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه فرش، كارشناس مهمان برنامه خواهد بود و به اظهارنظر در مورد موضوع مورد بررسی خواهد پرداخت.

'منشور ایران' امشب دوشنبه 26 آبان ماه ساعت 23:30 به وقت تهران به صورت زنده از سیمای انگلیسی شبكه سحر پخش می شود.



**هم نشینی با طعم كتابخوانی در «رادیو هفت»

برنامه «رادیو هفت» به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی، هم نشینی با طعم كتابخوانی برگزار می كند.

به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی، دست اندركاران «رادیو هفت» شبكه آموزش سیما در فرهنگسرای معرفت یك برنامه به نام 'هم نشینی با طعم كتابخوانی' از ساعت 16 تا 18 برگزار می كنند.

این برنامه با حضور ۵ نفر از كسانی كه كتاب هایشان از برنامه «رادیو هفت» بیرون آمده است برگزار خواهد شد. عوامل برنامه«رادیو هفت» كه در این هم نشینی حضور دارند، عبارتند از: منصور ضابطیان، شرمین نادری، امیرعلی نبویان، حسین كلهر و رضا فیاضی.

این هنرمندان با حضور در فرهنگسرای معرفت در رابطه با كتاب و كتابخوانی به بحث و گفتگو خواهند پرداخت. ورود برای عموم آزاد است.

فرهنگسرای معرفت در فلكه اول شهران، بلوار شهران جنوبی، نرسیده به زیرگذر شهید همت واقع شده است.



**نگاهی به معضلات زیست محیطی حیات دراینجا خانه ماست

ندا اسماعیلی تهیه كننده برنامه ی 'اینجا خانه ی ماست' گفت: این برنامه كه كاری از گروه دانش واقصاد رادیو ایران است، به تحلیل معضلات محیط زیست پرداخته و با توجه به اهمیت حیات وحش به خصوص فصل مهاجرت پرندگان و معضلات آن اشاره دارد.

این برنامه به چرایی و عوامل معضل حیات وحش پرندگان در گفت و گو با مهندس نرگس روحانی كارشناس و ارزیاب ارشد محیط زیست می پردازد.

همچنین دو تن از اساتید دانشگاه در زمینه علوم زیستی پرنده شناسی به بحث و تبادل نظر می پردازند.

علاقه مندان می توانند روزدوشنبه بیست و ششم آبان ساعت 22:30 این برنامه را از رادیو ایران بر روی موج FM ردیف90 MHz و AMردیف 900 kHz دریافت كنند.



**تاریخ ایران و جهان به روایت تصویر

مجموعه برنامه های جدید «تاریخ ایران و جهان» در گروه معارف و اندیشه دینی شبكه چهار سیما تولید و هر هفته سه شنبه ها ساعت 23:15 روی آنتن می رود.

مستند«تاریخ ایران و جهان» را حسین عامری با همكاری نسرین باستانی تهیه و كارگردانی كرده است.

این برنامه ضمن معرفی شخصیت های مهم تاریخی، هنری و نویسندگان برجسته جهان همچون: آنتون چخوف، الكساندر پوشكین، كنفوسیوس، فئودور داستایوسكی، رویداد های تاریخی، تاریخ ادبیات ایران و جهان و همچنین چگونگی رخ دادن جنگ های جهانی با حضور شخصیت هایی نظیر: هیتلر، چنگیز خان مغول، بنیتو موسولینی، گاندی و... را تبیین می كند.

«مستند تاریخ ایران و جهان» شخصیت های ایران را معرفی می كند و آثار باستانی تاریخ اسلام و ایران همچون تخت جمشید را بررسی می كند.



** انعكاس اقدامات پلیس از وظایف رسانه ملی

مدیر شبكه یك سیما گفت: یكی از وظایف رسانه ملی انعكاس كارهای پلیسی و امنیتی است زیرا نتیجه كار پلیس، امنیت و آرامش برای كشور همراه دارد.

مهدی فرجی به همراه سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در محل تصویربرداری سریال میكاییل در لواسان تهران حضور پیدا كرد و از نزدیك شاهد ضبط بخش هایی از این سریال بود.

وی همچنین با الهام غفوری تهیه كننده، سیروس مقدم كارگردان و برخی از بازیگران و عوامل این سریال گفت و گو كرد.

مدیر شبكه یك در گفت و گو با خبرنگاران، میكاییل را سریالی درام خانوادگی، اجتماعی و پلیسی دانست و گفت: این سریال با مشاركت و همكاری ناجی هنر ساخته و از شبكه یك پخش خواهد شد.

فرجی با بیان اینكه تولید سریال های پلیسی و امنیتی برای مخاطبان جذاب و دیدنی است افزود: سریال های پلیسی به دلیل موضوع و صحنه های تعقیب و گریزی كه دارند همه جای دنیا مخاطب دارند و شبكه یك سیما نیز می كوشد ضمن ارائه سریال های پر محتوا و پرمخاطب، بخشی از فعالیت های نیروی انتظامی را در قالب سریال های پلیسی به تصویر بكشد.

مدیر شبكه یك تصریح كرد: طی جلساتی كه با مسئولین نیروی انتظامی همچنین سیروس مقدم كارگردان و سعید نعمت الله نویسنده سریال میكاییل داشتیم، قرار شد تا جایی كه امكان دارد واقعیت ها در سریال نمود پیدا كند و سریال فاقد صحنه های اغراق آمیز باشد.

فرجی ادامه داد: اهمیت كار پلیس در ایجاد امنیت و نظم در جامعه و مبارزه با مشكلات امنیتی و مفاسد بر فردی پوشیده نیست، اما با این حال یكی از وظایف رسانه ملی توجه دادن و نشان دادن گوشه ای از زحمات نیروهای امنیتی به مردم است زیرا نتیجه كار پلیس برقراری آرامش و ثبات كشور است كه هر دوی اینها لازمه توسعه و پیشرفت هستند.

به گفته فرجی، یكی از اهداف ساخت سریال میكاییل این است كه به جایگاه پلیس و نقش امنیتی آن در ایجاد نظم و آرامش حاكم در زندگی شهری و همچنین ضرورت وجود كلانتری و پاسگاه نیروی انتظامی در اقتدار و نظم حاكم در جامعه توجه شود.

وی همچنین به پخش سریال پازل از شبكه یك اشاره كرده و افزود: پخش سریال پازل كه گوشه ای از فعالیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در حفظ امنیت كشور را به تصویر كشید و ساخت سریال میكاییل و قورباغه و قناری كه هر دو مضمونی پلیسی دارند نشان از اهتمام مدیران شبكه یك برای معرفی دستاوردهای نیروی انتظامی و امنیتی در آرامش كنونی كشور به مردم، است.

فرجی ابراز امیدواری كرد همكاری شبكه یك سیما و نیروی انتظامی بویژه ناجی هنر با هدف انعكاس فعالیت های نیروی انتظامی به بهترین نحو بیش از پیش ادامه یابد.



**هدف برنامه های رادیویی معرفی كتاب های خوب و ارزشمند است

معاون رییس سازمان صدا و سیما یكی از اهداف اصلی برنامه های رادیویی را معرفی كتاب های خوب و ارزشمند عنوان كرد.

محمدحسین صوفی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از مؤلفان، مترجمان و برنامه‌سازان حوزه كتاب رادیو اظهار داشت: در آغازین روزهای هفته كتاب و تجلیل از نویسندگان، مؤلفان و مترجمان قرار داریم كه امسال به نام علامه مرحوم حضرت آیت الله طباطبایی مزین شده است.

وی گفت: آنقدر قلم و آنچه قلم روی كاغذ می‌نویسد، مقدس است كه خداوند به قلم و نوشته‌هایی كه توسط قلم روی كاغذ نوشته می‌شود، قسم می‌خورد.

صوفی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه 'امروزه كتاب خوانی و علم آموزی یك وظیفه ملی و واجب دینی است.' و همچنین 'كتاب غذای روح و فكر است و باید سالم و درست عرضه شود.'، تصریح كرد: بر اساس این فرمایشات بود كه تصمیم گرفتیم تا برنامه های كتاب محور را در رادیو توسعه بخشیده و رادیو كتاب را راه اندازی كنیم و در قالب آن كتاب ها، ناشران، مؤلفان، مترجمان و فعالان برتر حوزه كتاب را معرفی كنیم.



**كار تولید سریال فاخر «آیاتای» كلید می‌خورد

مرحله پیش تولید سریال «آیاتای» محصول مشترك دو كشور ایران و تركیه انجام شده و فروردین ماه سال آینده كار تولید این سریال به نویسندگی و كارگردانی «حسین‌پور ستار» و به تهیه كنندگی «جلیل اصغری» آغاز می‌شود.

جلیل اصغری درباره «آیاتای» گفت: پروانه ساخت این سریال كه محصول مشترك دو كشور ایران و تركیه است، از مدت‌ها پیش صادر شده بود، ولی به خاطر مشكلاتی كه گریبانگیر پروژه شد و سنگ اندازی‌هایی كه صورت می‌گرفت هنوز به مرحله تولید وارد نشدیم كه حال با مساعدتهای حجت الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) دوباره پروانه ساخت آن تمدید شد.

وی گفت: همچنین با حمایت های علی اكبر صفی‌پور (مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی) و صادق نجفی (شهردار تبریز)، بالاخره پروژه جان تازه گرفت و فروردین ماه سال 94 كار كلید خواهد خورد.»

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: كار مراحل پیش تولید این پروژه عظیم با همكاری شركت تركیه‌ای «اصلی اسلام اوغلی» انجام شده و انتخاب لوكشین‌ها نیز به اتمام رسیده كه در حال رایزنی با اداره امور اراضی استان آذربایجان شرقی هستیم تا زمینی برای ساخت و احداث شهرك سینمایی كه بازسازی ضلع غربی میدان ساعت تا میدان قونقا و ضلع شرقی میدان ساعت تا میدان شهربانی خواهد بود.

همچنین این سریال در 24 قسمت تولید خواهد شد كه تصویربرداری 6 قسمت از لوكیشن های سریال از تركیه (شهرهای استانبول، آنكارا و ارزروم) و 18 قسمت نیز در ایران (شهرك سینمایی شهریار تبریز، ورزقان، اهر و تهران) خواهد بود.

در سریال «آیاتای» سعی خواهد شد با نگرشی مستند به وقایع تاریخی آن زمان نمایی ملموس از تبریز و آذربایجان در دوران مربوطه ارائه شود.

اصغری در رابطه با داستان این سریال گفت: آیاتای نگرشی به وضعیت مردم آذربایجان در خلال جنگ جهانی اول دارد، مردمان این دیار همیشه و در تمامی شرایط سخت و بحرانی به مقاومت، مردانگی و عشق ورزی مشهور بوده‌اند، «آیاتای» در واقع نگاهی دارد به تابلویی زیبا از عشق در زمانی كه بوی خون و باروت آذربایجان را فرا گرفته بود، عشقی كه آوازه آن از استانبول تا تبریز گسترده شد و اكنون پس از گذشت حدود یك قرن، بازتاب آن در نسل به جامانده از آن زمان، هویداست.

وی در پایان خاطرنشان كرد: فرانك باستانفر (در نقش آیاتای) و كئان اورقانجی اوغلی (بازیگر تركیه‌ای در نقش امیر) برای حضور و ایفای نقش در این سریال قطعی شده‌اند و با دیگر بازیگران این سریال كه از هنرمندان طراز اول سینما و تلویزیون ایران و تركیه هستند، گفت‌و‌گو‌ها انجام شده و به محض عقد قرارداد، اسامی آن‌ها نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

این سریال در 24 قسمت و از طریق شبكه نمایش خانگی در ایران عرضه می شود و طی تفاهم نامه ای كه انجام گرفته این سریال همزمان از شبكه SHOWTV تركیه نیز پخش خواهد شد.

فراهنگ**9187**9266**1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ