۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۶:۵۲
کد خبر: 81389137
T T
۰ نفر
سرانجام «رومینگیه» خطرناك ترین مزدور صهیونیست ها درلبنان

بیروت – ایرنا - « امین عباس الحاج» اسمی كه مردم لبنان از جمله ضاحیه جنوبی بیروت بسیار خوب می شناسند، او خطرناك ترین جاسوس و مزدور دشمن صهیونیستی در كشورشان است كه با « كمیل شمعون» رییس جمهوری اسبق این كشور كار كرده و « بشیر الجمیل » را در« سفرهای دریایی» به سرزمین های اشغالی برای ملاقات با « مناخیم بیگین» همراهی كرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این مزدور صهیونیست ها كه به « رومنیگیه» معروف بوده، در گفت وگویی طولانی با روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» ضمن افشای اسرارش در « 30 سال خدمت به رژیم صهیونیستی و خیانت به كشور و مردمش»، شكایت می كند كه چگونه صهیونیست ها مانند « سگ» او را اكنون به حال خود رها كرده اند.

وی كه با « رونن برگمان» گزارشگر امنیتی این روزنامه صهیونیستی گفت وگو كرده ، ضمن افشای اسرار شخصی ، كاری و حتی آنچه رژیم صهیونیستی اصرار داشته است، فاش نشود از جمله دیدار های « بشیر الجمیل» عضو حزب الكتائب لبنان با « مناخیم بیگین» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی را بازگو كرده است.

بشیر الجمیل تنها چند روز بعداز نشستن بر كرسی ریاست جمهوری لبنان، كشته شد.

عباس الحاج از سازمان امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی گلایه كرده است كه چگونه بعداز « 30 سال خدمت بی منت » به دشمن اصلی كشورش بویژه در زمان اشغال لبنان، او را همچون « سگ» بیرون انداخته و به حال خود رها كرده است.

روزنامه الاخبار كه بخش هایی از این گفت وگو را منتشر كرده ، نوشت كه روزنامه صهیونیستی تلاشی مذبوحانه دارد تا این جاسوس را به ضاحیه جنوبی بیروت و حزب الله پیوند بزند ، مثلا می نویسد كه عباس الحاج در ضاحیه جنوبی بیروت رشد یافت همان جایی كه شهید حاج عماد مغنیه رشد كرده است.

یدیعوت آحرونوت،عباس الحاج را اینگونه تعریف می كند،مزدوری ملقب به « رومینگیه» كه خطرناك ترین جاسوس و مزدور دستگاه های امنیتی اسرائیل در خاورمیانه بوده و نقشی اساسی در تعدادی زیادی از عملیات ها داشته كه همچنان بیشتر آنها سری هستند.

او عامل بازداشت صدها نیروی فلسطینی كه دشمن صهیونیستی آنها را« خرابكار» می خواند وهمچنین كشف و ضبط چندین تن تجهیزات جنگی بوده است.

یدیعوت آحرونوت نوشت كه این مزدور در طول چندین سال در بسیاری از عملیات جاسوسی بسیار مهم دست داشته و به « گنج بزرگ اطلاعاتی اسراییل» تبدیل شده بود.

این روزنامه صهیونیستی افزود: مزدور ما خشمگینانه گفت كه همچون سگ بیرون انداخته شده و اكنون در اسراییل (سرزمین های اشغالی) با یك كارت شناسایی بدون اعتبار و بدون حقوق و تامین اجتماعی و كمك های پزشكی و تنها با كمك گاه و بیگاه چند دوست قدیمی خود زندگی می كند.

عباس الحاج همان رومنیگیه، می گوید: دستگاه جاسوسی اسراییل مرا استخدام كرد و هرآنچه در وجودم بود را مكید و از من سوء استفاده كرد، جان و قلبم را به آنها دادم اما اكنون مرا مثل یك لباس فرسوده و مانند یك سگ بیرون انداخته اند.

یدیعوت آحرونوت نوشت: كمیل شمعون رییس جمهوری اسبق لبنان ، الحاج را از جنوب لبنان به شرق آن فراری داد زیرا طرف های مختلف لبنانی و فلسطینی او را به قتل تهدید كرده بودند و بعداز آن بود كه به عنوان دستیار شمعون به كار مشغول شد و حتی تا رتبه رییس محافظان ویژه وی ارتقا یافت تا اینكه در انفجار خودروی شمعون زخمی شد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: در این مرحله بود كه روابط سری الحاج با اسرائیل و حزب الكتائب فاش شد و بعدها به عنوان افسر ارتباطات لجستیكی با این حزب منصوب شد.

دستگاه جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی فرصت را غنیمت شمرد و این« وحشی انسان نما» را جذب و به یك « مزدور سری» تبدیل كرد و افسر سازمان جاسوسی این رژیم به او لقب ( نام مستعار) « رومینگیه» را داد.

رومینگیه می گوید: ابتدا در واحد 504 دستگاه جاسوسی اسراییل ( واحد بكارگیری مزدوران) كار خود را شروع كردم، آنها از قبرس و با تلفنی در داخل دفتر رییس جمهوری وقت لبنان تماس می گرفتند و من هم اگر تمایل داشتم با دفتر افسر اسراییلی با نام مستعار « روباه پیر» در قبرس تماس برقرار و یا در دریا همدیگر را ملاقات می كردیم.

وی می افزاید: در ابتدا ماموریت اصلی من كنترل و رصد تحركات نیروهای سازمان آزادیبخش فلسطین در لبنان و جمع آوری اطلاعات در باره آنها بویژه « ابوجهاد» ، « ابوالهول»، « ندیم مطرجیه»،«عونی الحلو» و «نعیم جمعه» از دستگاه امنیتی 17 بود.

یدیعوت آحرونوت نوشته كه رومینگیه موفق شده بوده است 15 لبنانی و یا فلسطینی را به خدمت بگیرد و همگی به ارتش صهیونیستی در عملیات بمباران لبنان و یا نفوذهای زمینی قبل از جنگ اول ( 1982) علیه لبنان كمك كرده اند.



** ترور علی حسن سلامه

مزدور الحاج فاش كرده است كه او اطلاعات در باره شهید « علی حسن سلامه» فرمانده یگان فلسطینی موسوم به « امنیت 17» را كه ماموریتش حراست و حفاظت از « یاسر عرفات» بوده ، به تروریست های صهیونیست داده است.

سلامه در بیروت توسط صهیونیست ها ترور شد.

رومینگیه می گوید: از من اطلاعاتی در باره دفتر، خانه و مسیر حركتش به سمت محل كار و همچنین از باشگاه پرورش اندام كه تمرین می كرد و خانواده همسرش جورجینا رزق خواستند.

یدیعوت آحرونوت نوشت: دستگاه جاسوسی اسراییل نگران بازگشت رهبران سازمان های فلسطینی ازتونس و لیبی به لبنان از طریق قبرس شده بود كه بعداز سال 1982 آن را ترك كرده بودند و در این مرحله از رومینگیه درخواست كمك كرد.

آنها به كمك رومینگیه و دوستانش همه اطلاعات را از رانندگان تاكسی ها و كاركنان گمرگ قبرس و دیگران جمع آوری می كردند و واحد 504 دستگاه جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی نیز با اعزام تیم های تخصصی سرنشین قایق های نظامی ، رهبران و فعالان فلسطینی را از داخل كشتی ها و قایق هایی كه از قبرس عازم لبنان بودند، می ربودند و با خود می بردند.

یدیعوت آحرونوت افزود: شبكه رومینگیه نقشی اصلی در جنگ سال 1982 علیه لبنان و در جمع آوری اطلاعات قبل از شروع هر عملیاتی در خاورمیانه نقش داشته كه همچنان بیشتر آنها سری باقی مانده اند.

این روزنامه صهیونیستی اضافه كرد:رومینگیه شبكه جاسوسی خود را از داخل یك مغازه فروش سبزیجات در منطقه اشرفیه بیروت هدایت و اداره می كرد و توانست شمار زیادی از اسراییلی ها را فراری دهد.



** من و بشیر الجمیل در نهاریا

رومینگیه این گونه روایت می كند: « بشیر الجمیل» رییس جمهوری اسبق لبنان چندین بار با ما با یك قایق بادبانی به حیفا آمد تا با مسئولان اسراییلی ملاقات كند و همواره در سفرهای دریایی دچار حالت تهوع می شد.

وی می افزاید:یك بار دریكی از نشست های الجمیل با مناخیم بگین شركت كردم كه در اتاق شمال 214 هتل كارلتون درنهاریا برگزار شد.

این مزدورصهونیست ها تاكید می كند: اسراییل با برقراری ارتباط با مسئولان حزب الكتائب مرتكب بزرگترین اشتباه شد.

روزنامه صهیونیستی نوشت: در پایان سال 1982 كه اكثر نیروهای سازمان آزادیبخش فلسطین از بیروت خارج شدند و ارتش اسراییل بسوی جنوب لبنان عقب نشینی كرد، برنامه عمل جاسوسی ضد سازمان های فلسطینی نیز تغییر كرد و زندگی رومینگیه نیز دستخوش تغییر شد.

یدیعوت آحرونوت افزود: رومینگیه به عنوان یك بازرگان كه كالاها را از طریق دریا و خشكی به سراسر خاورمیانه می رساند، مشغول شد و ثروت زیادی اندوخت.

خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان