۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81386086
T T
۰ نفر
برگزاری پنج استارتاپ ویكند ایرانی به‌مناسبت هفته جهانی كارآفرینی

تهران- ایرنا- مشاورمعاون علمی وفناوری رییس جمهوری گفت: درهفته جهانی كارآفرینی و درروزهای پایانی آبان‌ماه سال جاری، پنج استارتاپ ویكند همزمان درپنج شهر كشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، ' پرویز كرمی' با اشاره به برگزاری موفق هفت استارتاپ ویكند دوره های قبل اظهاركرد: این رویدادها به مناسبت هفته جهانی كارآفرینی در شهرهای تهران، اصفهان، قزوین، مشهد و ساری و از چهارشنبه 28 تا 30 آبان ماه و به طورهمزمان برپا خواهد شد.

وی درباره تم و موضوع این پنج استارتاپ ویكند، بیان كرد: در بین این پنج رویداد، تنها استارتاپ ویكند تهران درباره برنامه ریزی موبایل برگزار می شود، اما چهار رویداد دیگر بنا بر این دلیل كه هنوز تجربه كافی برای برگزاری چنین رویدادی در آن شهرها وجود ندارد، برگزاركنندگان ایده مشخصی ندارد و براساس تخصص و علایق شركت كنندگان، تم استارتاپ نیز مشخص خواهد شد.

كرمی اظهاركرد: دانشگاه صنعتی امیركبیر درتهران، دانشگاه اصفهان دراصفهان، مجتمع آموزشی اقامتی وزارت كشور در ساری و دانشگاه آزاد اسلامی در قزوین، میزبان چهار رویداد از پنج رویداد برنامه ریزی شده در هفته جهانی كارآفرینی هستند.

وی یادآور شد : برگزاری استارتاپ ویكند مشهد نیز تاكنون قطعی شده است اما برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد در محلی مناسب همچنان در حال رایزنی است كه به زودی مكان آن اعلام خواهد شد.



*** توسعه استارتاپ در ایران

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین درباره برگزاری استارتاپ ویكند در ایران بیان كرد: مركز شتابدهی نوآوری (Innovation Center) معاونت علمی زیر نظر پارك فناوری پردیس معاونت علمی و با هدف اجرای برنامه توسعه استارتاپ ایران از ابتدای تیرماه سال‌جاری فعالیت خود را آغاز كرده است.

به گفته كرمی، این برنامه از دو بخش مجزا شامل تقویت اكوسیستم استارتاپ‌ها و شتابدهی به استارتاپ‌های ایران تشكیل شده است.

وی افزود: در بخش تقویت اكوسیستم استارتاپ‌ها (برنامه 100 در 100) پیش‌بینی می‌شود در طول 3 سال با برگزاری 100 رویداد استارتاپ ویكند، به طور كل به 10هزارنفر دانشجو طی این مدت آموزش‌های كارآفرینی و كسب و كار داده شود.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: همچنین در بخش شتابدهی استارتاپ‌های ایران، برنامه 100 استارتاپ پیش‌بینی شده است كه طی برگزاری 10 دوره شتابدهی در طول سه سال، 100 استارتاپ ناب و جدید ایرانی تشكیل می شوند.



*** استارتاپ ویكند در همه شهرهای ایران برگزار می شود

كرمی با بیان اینكه تا پایان پاییز امسال تعداد رویدادهای استارتاپ ویكندی كه توسط مركز شتابدهی نوآوری معاونت علمی برگزار می شود به 20 رویداد خواهد رسید، گفت: در صدد هستیم شهرهایی كه تاكنون این رویداد در آن‌ها برگزار نشده است را هم میزبان استارتاپ ویكند كنیم.

بنا به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، از ابتدای تیرماه سال جاری تاكنون 7هفت رویداد استارتاپ ویكند در شهرهای تهران (2 رویداد)، زنجان، مشهد، ارومیه و سبزوار برگزار شده است و نزدیك به 700 نفر از متخصصین، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و صاحبان ایده در این رویدادها مشاركت داشته‌اند.



*** معرفی برترین گروه ها به استارتاپ ویكند جهانی

وی همچنین گفت: برترین گروه هراستارتاپ ویكند، برای شركت در رقابت جهانی به استارتاپ ویكند جهانی معرفی خواهند شد.

براساس این گزارش، استارتاپ ویكند، یك رویداد آموزشی- تجربی است (Experimental Education) كه سه روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌شود.

در این رویداد، شركت‌كنندگان پرانگیزه‌ای شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌مندان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیك گرد هم می‌آیند و طی 54 ساعت ایده‌هایشان را مطرح می كنند، گروه تشكیل می دهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا كند.

علمی (1) ** 9340 /1449
۰ نفر