۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۲۶
کد خبر: 81385422
T T
۰ نفر

مشهد - ایرنا - معاون امنیتی، انتظامی وزارت كشور گفت: وضعیت امنیتی مرزهای شرقی و جنوب شرق كشور به حد قابل قبول رسیده اما همچنان در حال تشدید كنترل ها و ارتقای امنیت در این محدوده هستیم.

حسین ذوالفقاری روز پنجشنبه در حاشیه همایش سراسری مدیران كل امور اتباع و مهاجران خارجی در مشهد به خبرنگاران افزود: جاده ای در شرق سراوان در حال ایجاد است و قسمتی از جاده مرز جنوب سیستان و بلوچستان به سوی دریا تمام شده و پایگاه های اصلی و پاسگاه های آن در حال تكمیل است كه طی دو ماه آینده به پایان می رسد.

وی اظهار كرد: در مرز شرقی بویژه حوزه سیستان و بلوچستان كار به انجام رسیده و هم اكنون در حال تامین امكانات الكترونیكی و مانند آن در این بخش هستیم.

وی گفت: فقط یك منطقه در شهرستان سراوان وجود دارد كه به دلیل سخت گذر بودن و توپوگرافی منطقه كار احداث جاده زمان بر است ضمن آنكه كنترل های لازم در این محدوده با شدت بیشتر دنبال می شود.

وی ادامه داد: در مرزهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی هم كنترل و امنیت مرزها بسیار مطلوب است و با تشدید این كنترل ها در سیستان و بلوچستان، كار برای قاچاقچیان انسان دشوارتر شده است.

وی تاكید كرد: با این حال كنترل مرز و تشدید كنترل ها را با جدیت بیشتر و گسترده تر پیگیری می كنیم.

وی در پاسخ به سووالی در زمینه برخی تعرضات از داخل خاك پاكستان به مرزهای شرقی ایران گفت: وزارت امور خارجه سفیر پاكستان در ایران را فراخواند و موضوع به وی تذكر داده شد و برخی دیدارها نیز با مقامات مسوول این كشور انجام شده است.

ذوالفقاری افزود: آنان مستندات این تعرضات را خواستند و ما هم كه پیش از این آنها را ارائه كرده بودیم باز هم نمونه های آن را ارائه نمودیم.

وی ادامه داد: تعدادی از اشرار از داخل خاك پاكستان مزاحمت هایی از نظر امنیتی برای ما ایجاد می كنند كه با جدیت موضوع را پیگیری می كنیم.

2713 / 664
۰ نفر