۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81385126
T T
۰ نفر

برنا از جوانان مي گويد

۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81385126

تهران - ايرنا - خبرگزاري برناٰ، غرفه اي در ميانه سالن اصلي شبستان را به خود اختصاص داده تا در بين ساير رسانه ها فعاليت هاي خبري خود براي قشر جوان كشور را به نمايش بگذارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اغلب جوانان مخاطبان اين غرفه هستند؛ آنها با حضور در اين مكان از مضوعات مربوط به جوانان و اخبار مربوط به اين حوزه پرس و جو مي كنند.

وزارت ورزش و جوانان، صاحب امتياز خبرگزاري برنا است و اين را سيدمحمد حسن بلاغي مبين مي گويد.

مدير مسئول برنا در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين خبرگزاري اخبار و مطالب مفيد در حوزه ورزش و جوانان را منتشر مي كند.

وي درباره خط مشي ترسيم شده در انديشه كاركنان خبرگزاري برنا گفت: اخبار و مطالب برنا 'درباره جوانان'، 'از جوانان' و 'مورد علاقه جوانان' است.

بلاغي، افزود: برنا در سومين دوره فعاليت خود پس از سپري كردن دو دوره در زمان هاي حجت الاسلام محمد خاتمي كه به صورت يك سايت خبري فعاليت مي كرد و بعد از آن در دوره محمود احمدي نژاد كه تبديل به خبرگزاري شد و زير نظر خبرگزاري جمهوري اسلامي فعاليت كرد.

وي گفت: اين دوره كه سومين سال حضور برنا در عرصه خبري است، دوره 'فعاليت قانونمند' نامگذاري كرديم.

بلاغي درمورد دليل نامگذاري اين دوره فعاليتي برنا اظهار كرد: خبرگزاري برنا علي رغم داشتن مصوبه از هيات دولت؛ مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را براي فعاليت رسانه اي نداشت

و فعاليت غيرقانوني انجام مي شد كه با تغيير در رويه كاري در اين دوره، مجوزهاي مربوط را اخذ و فعاليت قانوني خود را شروع كرديم.

مدير مسئول برنا تعداد خبرنگاران شاغل در اين رسانه را 40 خبرنگار ثابت و به همين تعداد خبرنگار حق التحريري اعلام كرد و گفت: گرايش همه حوزه هاي خبري برنا مرتبط با جوانان است.

وي گفت: سرويس هاي خبري برنا شامل: ورزشي، سياسي- اقتصادي، جوان و جامعه، فرهنگ و هنر، استانها و چند رسانه اي است كه خروجي ورزشي بيشترين آمار تهيه و ارسال خبر از تعداد 350 خبر روزانه كل خبرگزاري را به خود اختصاص داده است.

بلاغي، كيفيت گزارش هاي تصويري برنا را با تعداد روزانه 15 گزارش در روز پيشرو خبرگزاري هاي ديگر عنوان كرد.

مدير مسئول برنا با بيان اين كه اين خبرگزاري در همه استان هاي كشور داراي نمايندگي است، گفت: اين دفاتر به صورت مستقل از ادارات كل و خودگردان اداره مي شوند.

وي سرعت و صحت را اساس كار برنا عنوان كرد و افزود: در 11 ماه فعاليت در خبرگزاري برنا سعي در پيشرو بودن اين خبرگزاري در سرعت انتقال اخبار شده است.

بلاغي در ادامه تصريح كرد: در روز خبرنگار سال گذشته، 21 دفتر نمايندگي برنا به عنوان برتر معرفي شده اند.

وي از رسانه ها خواست؛ بجاي تخريب و گرايش هاي جناحي به فكر رفع معضلات مردم باشند.

غرفه برنا در بيستمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها به دور از هياهوي رسانه اي و در سادگي بصري در شبستان اصلي مصلي تهران در روزهاي پاياني نمايشگاه برنامه هاي مرتبط با جوانان را برگزار مي كند.

ازجمله اين برنامه ها بزرگداشت سالروز تولد حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني، رييس جمهوري بود.

در اين برنامه مقامات و مسئولين همچون 'احمد مسجد جامعي' وزير سابق ارشاد و عضو شوراي شهر تهران، 'كاظم جلالي'رييس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي ، 'مرتضي بانك' معاون كل سرپرست نهاد رياست جمهوري، حجت الاسلام 'آهنگران'، 'مريم جمشيدي' مديرعامل خبرگزاري آنا، 'عليرضا ناطقي' رييس ستاد حاميان رييس جمهوري، اعضاي ستاد دكتر حسن روحاني در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، مديران سايتهاي تدبير24 و انصاف خبر، اعضاي تحريريه چلچراغ، جمعي از هنرمندان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

به دليل تقارن زماني سالروز تولد دكتر حسن روحاني با ايام محرم، اين مراسم با سادگي برگزار شد.

فراهنگ**1497**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ