۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۶:۴۰
کد خبر: 81384555
T T
۰ نفر

نيويورك-ايرنا-دفتر حفاظت از منافع جمهوري اسلامي ايران در واشنگتن ادعاي شبكه خبري بي بي سي مبني بر بي توجهي مسئولين اين دفتر به واقعه قتل تعدادي از جوانان ايراني در نيويورك در سال گذشته را بي پايه و كذب محض دانست و تاكيد كرد كه مسئولين اين دفتر در همدردي و كمك به بازماندگان اين مقتولين كمال همكاري را به عمل آورده اند.

'مهدي عاطفت' سرپرست دفتر حفاظت منافع كشورمان در واشنگتن در واكنش نسبت به گزارش اخير خبرنگار بي بي سي فارسي گفت: بستگان برادران سروش و آرش فرازمند (مقتولين اين حادثه ) در پي تماس با اين دفتر و كسب اطلاعات لازم در مورد مقررات مربوطه قرار گذاشتند تا پس از تامين هزينه هاي لازم دوباره با ما تماس بگيرند.

وي افزود: خانواده هاي مذكور در تماس بعدي اظهار داشتند كه موفق شده اند هزينه هاي لازم را فراهم كنند و دفتر حفاظت نيز با توجه به امكانات موجود، از طريق تماس با غسالخانه و تاييد مدارك مربوط به اجساد در كمتر از 24 ساعت اقدامات لازم را جهت كمك به انتقال اجساد نامبردگان به عمل آورد.

به گفته عاطفت، بستگان علي اكبر محمدي رفيعي (قاتل) در آمريكا نيز در تماس با دفتر حفاظت منافع ايران اظهار داشتند كه هزينه انتقال جسد نامبرده را متقبل خواهند شد. لذا، اين نمايندگي ترتيبات لازم جهت انتقال جسد به تهران را اتخاذ كرد.

سرپرست دفتر حفاظت منافع ايران بار ديگر تاكيد كرد كه در مورد انتقال اجساد مقتولين اين حادثه به تهران هيچگونه قصوري از سوي اين دفتر صورت نگرفته و هيچگونه تبعيضي نيز در كار نبوده است.

وي يادآور شد: مطابق قانون، تامين هزينه انتقال جسد در كشورهاي خارجي به داخل ايران به عهده خانواده يا بستگان فرد متوفي است اما در مواردي كه خانواده متوفي نيازمند كمك هاي مالي در اين زمينه باشند، دفتر حفاظت منافع حتي الامكان از تامين كمك‌هاي مالي دريغ نمي‌ورزد.

اروپام-4-541 - 1551

سرخط اخبار جهان