۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۲۰:۱۰
کد خبر: 81379985
T T
۰ نفر
انتخابات اخیر آمریكا حركت به سمت اهداف حزب لیكود است

تهران- ایرنا- 'مارك گلن' نویسنده آمریكایی، در ارزیابی خود از انتخابات اخیر مجلس سنای آمریكا، گفت: این انتخابات حركت به سمت حزب لیكود اسراییل است كه طرفدار جنگ و افزایش فشار به اوباما است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مارك گلن عصر یكشنبه با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: حتی احتمال استیضاح اوباما هم وجود دارد و تمام این ها به نفع نتانیاهو خواهد بود.

وی تاكید كرد: در محاسبات خود دچار اشتباه نشوید كه اوباما با مردم ایران دوست است؛ او می خواهد مردم ایران را خفه كند.

گلن، در پاسخ به این سوال كه آیا رسانه های آمریكا خط قرمزی هم دارند یا خیر؟ اظهار داشت:‌ رسانه های آمریكا خطوط قرمز فراوانی دارند كه از جمله آنها 'اسراییل' است.

وی تصریح كرد: آمریكا روزانه حدود 30 میلیون دلار به اسرائیل كمك می كند؛ در حالی كه اسراییل به كشتی آمریكایی حمله می كند و حتی افسران اطلاعات اسراییل بعد از حادثه 11 سپتامبر به خوشحالی و پایكوبی پرداختند.

گلن اضافه كرد: اگر به جای افسران اطلاعاتی اسراییل، افسران اطلاعاتی ایرانی بعد از این حادثه پایكوبی می كردند، تمام جامعه امریكا از آن مطلع می شدند.

این نویسنده آمریكایی، با تاكید بر اینكه در آمریكا آزادی مطبوعات وجود ندارد، اضافه كرد: اگر فردی علیه نظام مطلبی بنویسد، شغل خود را از دست خواهد داد؛ و اگر حرفی بزند كه آرامش آنها را به هم بریزد، زندگی اش نابود و با او برخورد خواهد شد.

مارك گلن در اثبات ادعاهای خود گفت:‌ حتی زمانی كه من می خواستم به سمت ایران حركت كنم در فرودگاه آمریكا رفتار مجرمانه ای با من داشتند و به شكل ویژه ای مرا مورد بازرسی قرار دادند.

وی در پاسخ به این سوال كه رسانه های گروهی ایران چگونه می توانند تبلیغات رسانه های آمریكایی را خنثی كنند؟ گفت: من با رسانه هایی مانند ایرنا، ایسنا و مهر مصاحبه داشته ام پرس تی وی هم به خوبی عمل می كند، دارای مجریان جذابی است كه زبان انگلیسی را به خوبی می دانند، و مناظره های جذابی را برگزار می كنند.

مارك گلن افزود: اما واقع این مطلب این است كه مردم امریكا همچون مردم غزه در زندان هستند، اما زندان آنها فیزیكی نیست بلكه زندان ذهنی است.

وی در اثبات این ادعا مطرح كرد: دولت آمریكا كشور را تا مرز ورشكستگی پیش برد و مردم باید به طور طبیعی عصبانی می شدند، اما واقعیت این است كه چنین نشد؛ الان هم جنگ داعش وجود دارد، اما باز هم مردم عصبانی نیستند، در واقع باید بگویم تغییر ذهنیت امریكا فرآیندی بسیار مشكل است.

** انقلاب ایران برای بشریت و جهان مفید است

نویسنده آمریكایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه عاشق انقلاب اسلامی ایران شده است، اظهار امیدواری كرد: این انقلاب به سمت كشور آمریكا هم برود و آن را از ویروس صهیونیست ها نجات دهد.

مارك گلن، با یادآوری واقعه زنده كردن مرده توسط حضرت عیسی (ع) افزود: در آن زمان یهودیان علیه حضرت عیسی (ع) توطئه كردند و به همین نحو نیز در حال حاضر به دنبال توطئه علیه ایران هستند؛ آنها به دنبال آن هستند كه از طریق جنگ و خرابكاری فرهنگی ملت ایران را نابود كنند.

مارك گلن تاكید كرد: به انقلاب 1357 متعهد بمانیم كه در نهایت پیروزیم فراموش نكنیم ایده های كوچك تحولات بزرگی را به دنبال دارند.

وی خطاب به مردم ایران گفت: دوستان ایرانی من به انقلاب خود پایبند باشید كه این انقلاب نه فقط برای خودتان، بلكه برای بشریت و جهان اثرگذار است.

این نویسنده آمریكایی، درباره مذاكرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 نیز گفت: خیلی دوست دارم كه فكر كنم در شرایط جوانمردانه ای 1+5 با ایران توافق كند؛ اما آنها به دنبال كاهش قدرت ایران هستند و می خواهند با اعمال تحریم حتی شرایط مالی ایران را تضعیف كنند.

سیام(3)**1429**م.ب**1027

سرخط اخبار سیاست خارجی