۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81377808
T T
۰ نفر
دادستان آبيك: جرايم در اين شهرستان كاهش يافته است

قزوين-ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب شهرستان آبيك از كاهش آمار جرايم خبر داد و گفت: خوشبختانه در نيمه نخست امسال هيچگونه قتل عمدي در اين شهرستان صورت نگرفته است.

به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان قزوين كه روز شنبه به ايرنا نمابر شد ' جواد ياوري' افزود: مقايسه آمار شش ماهه اول سال جاري نشان مي دهد در شهرستان آبيك از سال 90 جرايم به شدت كاهش يافته است، بطوريكه از سه هزار و 368 پرونده تشكيل شده در سال 90، به دو هزار و 302 پرونده در سال 93 رسيده و در نيمه نخست امسال شاهد هيچ قتل عمدي نبوديم.

وي اضافه كرد: از اواخر سال گذشته طرح پاكسازي ظاهري در زمينه جلوگيري و كاهش آسيب هاي مواد مخدر در سطح شهرستان آبيك آغاز شد كه تا تعطيلات نوروز سال جاري نيز ادامه داشت.

ياوري ادامه داد: همچنين طرح هاي مقابله اي در حوزه مواد مخدر نيز تاكنون تداوم داشته و دستگاه قضايي بطور جدي با قاچاقچيان مواد مخدر برخورد مي كند.

وي خاطرنشان كرد: اجراي چنين طرح هايي در مبارزه با توسعه مواد مخدر سبب شد، امروز در شهر آبيك توليد و توزيع كنندگان توان فعاليت نداشته باشند.

اين مسوول، از دستگيري سه نفر از قاچاقچيان در شهرهاي مجاور خبر داد و يادآور شد: يكي از اين افراد كارگاه توليد شيشه در استان البرز ايجاد كرده بود كه پليس مواد مخدر آبيك با ورود به اين موضوع وي را دستگير و تحويل مراجع قضايي داد.

ياوري از عزم جدي دادستاني آبيك براي مبارزه با قاچاقچيان و توليدكنندگان موادمخدر خبر داد و خاطر نشان كرد: با كمك پليس، شهرهاي ديگر استان را نيز براي قاچاقچيان نا امن و فرصت فعاليت و جولان در آبيك را به آنها نخواهيم داد.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان آبيك در ادامه از فعاليت يك كارگاه توليد شيشه در منزل مسكوني در شهر آبيك كه توليد كنندگان آن از خارج از استان آمده بودند خبر داد و گفت: تمامي عوامل اين كارگاه شناسايي، دستگير و از آنها پنج كيلوگرم مواد مخدر كشف و ضبط شد.

ياوري، برنامه هاي پيشگيرانه را نيز از ديگر اقدامات دادسراي شهرستان آبيك عنوان كرد و ادامه داد: در اين راستا سخنراني هاي متعددي در مدارس برگزار و در زمينه هاي حمل سلاح سرد، مواد روانگردان، استفاده از سايت ها و شبكه هاي مجازي اطلاع رساني شد.

وي برگزاري جلسات با انجمن هاي اوليا و مربيان مدارس را نيز از برنامه هاي ديگر در اين راستا ذكر كرد و افزود: ديگر زمان آن گذشته است كه از خانواده ها بخواهيم ماهواره ها را جمع آوري كنند، بلكه امروز بايد شيوه هاي درست استفاده كردن از ماهواره را آموزش دهيم.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان آبيك در ادامه با اشاره به آماري از پرونده هاي اين دادسرا گفت: سرقت با 415 پرونده، توهين 354، ضرب و جرح عمدي 352، تهديد 258 و نگهداري مواد مخدر با 243 پرونده، بيشترين تعداد پرونده را در اين شهرستان به خود اختصاص داده اند.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان آبيك با اشاره به صدور 9 فقره حكم اعدام طي چند سال گذشته در آبيك افزود: از اين تعداد هشت فقره منجر به عفو و حبس ابد شدند كه اگر حبس ابد به صورت كامل اجرايي شود تاثير آن از اعدام بيشتر خواهد بود.

7388/ 614

سرخط اخبار استان‌ها