۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۲۱
کد خبر: 81376437
T T
۰ نفر

آمریكا خبر صدور هشدار برای صالح را رد كرد

۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۲۱
کد خبر: 81376437
آمریكا خبر صدور هشدار برای صالح را رد كرد

تهران - ایرنا - آمریكا روز پنجشنبه این خبر كه به 'علی عبدالله صالح' رییس جمهوری پیشین یمن هشدار داده است یا این كشور را ترك كند یا با تحریم های سازمان ملل مواجه می شود، تكذیب كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا، آمریكا خبر مربوط به تهدید صالح را به دلیل آنچه واشنگتن نقش وی در بی ثبات كردن یمن می داند، رد كرد.

یك مقام رسمی حزب كنگره ملی یمن به ریاست صالح روز گذشته (چهارشنبه) اعلام كرد كه سفیر آمریكا در صنعا در قالب پیامی از صالح خواسته است یمن را تا فردا (جمعه) ترك كند یا در غیر اینصورت با تحریم های بین المللی مواجه خواهد شد.

در همین حال، وزارت خارجه آمریكا با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه سخنان مقام این حزب درخصوص تهدید صالح از طرف واشنگتن، حقیقت ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریكا آمده است: بین سفیر آمریكا و مقامات حزب گنگره ملی یمن هیچ ملاقاتی كه در جریان آن چنین اظهاراتی رد و بدل شده باشد، انجام نگرفته است.

مقام وابسته به حزب مزبور گفت كه واشنگتن به صالح اولتیماتوم داده است كه یمن را ترك كند یا با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل روبه رو شود. انتظار می رود این تحریم ها به درخواست 'عبدربه منصور هادی' رییس جمهوری یمن و وزارت خارجه آمریكا علیه صالح اعمال شود.

آمریكا هفته گذشته از شورای امنیت سازمان ملل خواست دارایی های صالح را به دلیل تهدید صلح و ثبات در یمن و مانع تراشی در پیشبرد فرآیند سیاسی این كشور مسدود و وی را از سفر به سراسر دنیا منع كند.

دفتر صالح اولتیماتوم آمریكا را به عنوان مداخله غیرقابل قبول در امور داخلی یمن دانست و در خصوص مقاومت در برابر آن وعده داد.

رسانام**9109**1275
۰ نفر